sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Easter

Publicerad 2014-04-24 18:21:05 i Allmänt

Hallå allihopa :)
Nu är det helg snart igen, tiden går så otroligt snabbt!
Min systers besök blev tyvärr inte riktigt som planerat och hon åkte hem redan i lördags vilket var väldigt tråkigt men vi kommer ses om mindre än en månad redan igen :) 
Lördagen tillbringade jag hemma hos Linns föräldrar där vi hade påskmiddag med några vänner. Vi hade det super mysigt och roligt! Jag blir mer och mer förtjust i allt som har att göra med fisk och skaldjur så det blev en hel del skagenröra och lax för mig. 
Resten av helgen spenderade jag i solen :) antingen i nån park, balkongen hos Linns föräldrar, en sjö i närheten av där jag bor eller på min balkong! Det hela resulterade i en mini-solbränna men från och med nu kommer jag alltid ha med mig solkräm :p
Önskar er en trevlig torsdagskväll!
<3













Hallo alle zusammen!
Jetzt ist schon wieder gleich Wochenende, die Zeit vergeht echt wie im Flug!
Der Besuch meiner Schwester wurde leider nicht richtig wie geplant und sie ist am Samstag schon wieder nach Hause geflogen aber zum Glück sehne wir uns in weniger als einem Monat schon wieder :)
Den Samstag habe ich bei Linns Eltern verbracht, wo wir Osterabendessen mit ein paar Freunden hatten. War echt super lecker und lustig :) irgendwie stehe ich immer mehr auf Fisch und Meerestiere, für mich gab es also ziemlich viel Lachs und eine Art Krabbensalat, der sehr typisch hier ist. 
Den Rest des Wochenendes habe ich irgendwo in der Sonne verbracht, entweder in einem Park, einem See in der Nähe oder auf meinem Balkon :) das ganze resultierte in einem kleinen Sonnenbrand aber von jetzt an werde ich immer Sonnencreme dabei haben :p
Wünsche euch einen tollen Donnerstagabend!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela