sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Monday

Publicerad 2016-05-23 10:48:39 i Allmänt

Godmorgon :)
Idag är det måndag igen, helgen gick som vanligt alldeles för snabbt! Jag har haft en underbar helg :) hoppas ni har haft det bra också. I lördags så körde jag och Svante till Barkaby och köpte på oss en miljon saker till balkongen och till lägenheten. Så himla skönt med bil, smidigt att ta sig nånstans utan att behöva passa tider och sen kan man köpa med sig massa också och få hem det utan att släpa med allt på tåget. På kvällen åkte vi in till stan och mötte upp en vän på Namaste, den indiska kulturfestivalen. Där åt vi super god mat och kollade på lite dans och så som de visade på scenen. Vi kom ganska sent så tyvärr hade de flesta stånden redan hunnit packa ihop men det var kul ändå :) det hela fick mig att längta tillbaka till Indien väldigt mycket! Får se när vi åker dit nästa gång!
Igår så åkte Svante och spelade golf och jag var hemma och tillbringade dagen på balkongen :) Jag la trallet, så nu har vi äntligen ett golv på balkongen och inte bara betong. Dessutom så planterade jag massor med blommor och lite ätbart också. Ser redan nu fram emot när allt blommar och vi kan skörda lite :) tänkte ta lite bilder på balkongen i veckan så ni får se vad jag har fixat med!
Hörs i veckan :)
 
Kartoffelsalat und Nürnberger Rostbratwürste zum Abendessen gestern :)
 
Guten Morgen :)
Heute ist schon wieder Montag und wie immer vergeht das Wochenende viel zu schnell! Mein Wochenende war super :) ich hoffe, ihr habt auch eine gute Zeit gehabt! 
Am Samstag sin Svante und ich zum shoppen gefahren, wir haben ungefähr eine Million Sachen für unseren Balkon und für die Wohnung gekauft haha. Es ist echt viel angenehmer, wenn man ein Auto hat! Das erleichtert das Einkaufen schon um einiges :) Abends sind wir dann in die Stadt zu einem indischen Kulturfestival. Dort haben wir super lecker indisch gegessen und uns Tänze und so angeschaut, die sie auf der Bühne vorgeführt haben. Leider waren wir ziemlich spät erst dort und deswegen hatten die meisten Stände schon zusammengepackt aber es war trotzdem toll. Das Ganze hat mich sehr an unseren Urlaub in Indien erinnert und ich will so gerne wieder dorthin zurück! Mal sehen, wenn das wieder was wird :)
Gestern ist Svante beim Golfen gewesen und ich war zu Hause und habe unseren Balkon auf Vordermann gebracht. Jetzt haben wir endlich einen Holzboden und nicht nur Beton. Habe super viele Blumen und auch ein paar essbare Sachen gepflanzt. Freu mich schon sehr drauf, wenn alles blüht :) Ich dachte mir, dass ich diese Woche ein paar Fotos vom Balkon mache, so dass ihr seht was ich alles so gemacht habe!
Bis bald :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela