sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Lakritsfestivalen - Sveriges Favoritlakrits 2014

Publicerad 2014-03-28 04:14:31 i Allmänt

Hej allihopa!
Jag vet att hag har varit sämst på att uppdatera :/ men jag har haft årets jobbigaste vecka! Vi var med på Lakritsfestivalen i helgen och det betydde super mycket jobb hela veckan och sen självklart mässan också. Men allt slit har varit värd det, vi vann nämligen Sveriges Favoritlakrits för andra året i rad :) jag är så otroligt glad över segern!!! 
Annars har det inte hänt mycket eftersom jag jobbade så mycket :p idag har jag äntligen en ledig dag :) jag har diskat, tvättat, fixat lite hemma, skypat med mamma och nu ska jag möta upp Linn, vi ska vidare och träffa några vänner! 
Efter jobbet igår gick jag på bio med Linn och Damien :) vi kollade på Lars von Triers Nymphomaniac! Filmen var drygt fyra timmar lång men en paus emellan och det kändes alldeles lagom. Jag blev inte alls så chockad som jag trodde att jag skulle bli! Vilket är ganska skönt så klart men jag var förberedd på nåt mycket värre :D


Med Fredrik från Hela Sverige Bakar :)

Världens finaste rosor från världens bästa chef!!

Hallo alle zusammen :)
Ich weiß, dass ich schon ewig nichts mehr hier geschrieben habe :/ aber ich habe die anstrengendste Woche des Jahres hinter mir! Wir waren auf einer großen Messe am Wochenende und das hieß, laaaange Arbeitstage die ganze Woche und dann natürlich auch am Wochenende. Aber die harte Arbeit hat sich echt ausgezahlt, wir haben zum zweiten Mal die Auszeichnung für Schwedens Lieblingslakritze gewonnen :) hab mich so unglaublich gefreut!!
Ansonsten ist nicht viel passiert, weil ich ja so viel gearbeitet habe. Heute habe ich endlich einen freien Tag :) habe ein wenig geputzt, abgewaschen, Wäsche gewaschen und mit Mama geskypt. Jetzt bin ich auf dem Weg, um ein paar Freunde zu treffen :) 
Nach der Arbeit gestern, bin ich mit Linn und Damien ins Kino gegangen, wir haben uns Lars von Triers Nymphomaniac angesehen! Der Film war gute vier Stunden lang mit einer Pause zwischendrin. Ich war überhaupt nicht so geschockt, wie ich dachte!! Was an und für sich ziemlich angenehm war, aber ich war auf schlimmeres gefasst :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela