sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Long time no see!

Publicerad 2016-04-27 19:44:00 i Allmänt

Hallå där :)
Det var ett tag sen jag skrev här sist, ganska exakt två år sen! Galet hur fort tiden går. Tänkte sammanfatta väldigt kort bara vad som har hänt under den här tiden:
- Jag har varit ihop med Svante i två år nu
- Vi bor i en ny lägenhet sedan december förra året
- Vi skaffade två söta katter för ett år sen
- Jag har pluggat snart två terminer i mitt program (Kandidatprogram för museer och kulturarv) och just nu är det etnologi som jag pluggar

Ja, det är nog de största händelserna från de senaste två åren :) Jag vet inte riktigt hur ofta jag kommer skriva här på bloggen men lite då och då händer det säkert!



Hallo :)
Das ist ja jetzt schon eine Weile her, dass ich hier im Blog was geschrieben habe. Um genau zu sein, zwei Jahre! verrückt, wie schnell die Zeit vergeht...
Ich hab mir gedacht, dass ich kurz zusammenfasse, was so in den letzten zwei Jahren passiert ist:
- Ich bin jetzt seit zwei Jahren mit Svante zusammen
- Wir wohnen seit Dezember letzten Jahres in einer neuen Wohnung
- Wir haben uns zwei süsse Katzen zugelegt
- Ich studiere mittlerweile schon seit zwei Semestern (das dreijährige Programm hat mit Museen und Kulturerbe zu tun und zur Zeit studiere ich Ethnologi, also Völkerkunde)

Das war so ziemlich das wichtigste, das so passiert ist :) Ich weiss nicht, wie oft ich hier in Zukunft was schreiben werde aber bestimmt kommt hier und da ein neuer Eintrag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela