sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Happy

Publicerad 2014-04-10 11:52:48 i Allmänt

Hej hej :)
Det är så himla mycket som händer nu varje dag att jag inte ens hinner skriva nått inlägg då och då! Jag har bland annat börjat vara barnvakt åt en lite kille, då blir det alltid långa promenader genom stan. Ska bli ännu skönare när det äntligen blir vår på riktigt :)
På jobbet är det full fart, helt galet mycket att göra. Plugget flyter på, jag har lämnat in min första tenta, nästa vecka får vi resultat. Sommarens planering pågår också :) det ska hända en massa roliga saker, ser verkligen fram emot allt! 
Och på lördag är det äntligen dags för Linns födelsedags-tema-fest!! Kan knappt vänta tills jag får klä ut mig :) i tisdags fixade jag outfiten, ska visa bilder efter festen. Eftersom temat är bokstaven "G" och man får tolka precis som man vill ska jag klä ut mig som någon från The Great Gatsby :) älskar verkligen 20-talet!
Och så igår...då hände det roligaste på länge! Helt spontant bokade vi en liten semester åt min lilla syster hit till Stockholm :) hon kommer på onsdag och ska stanna en hel vecka!! Är så otroligt glad att hon kommer, jag behöver verkligen någon här nu :) har haft lite hemlängtan på sistone och då passar det verkligen helt perfekt att hon ska komma hit! 


Hallo :)
Ich habe in letzter Zeit so viel zu tun, dass ich es nicht mal schaffe, hier einen kleinen Eintrag zu schreiben! Ich habe unter anderem angefangen, wieder ein wenig als Babysitterin zu arbeiten. Ein kleiner Junge, mit dem ich lange Spaziergänge durch die Stadt unternehme, das wird umso besser, desto schöner das Wetter hier wird :)
In der Arbeit geht es drunter und drüber, wir haben unglaublich viel zu tun. Die Uni läuft, habe meinen Aufsatz eingereicht und nächste Woche bekomme ich das Ergebnis. Der Sommer wird auch geplant :) tausend tolle Sachen sind geplant, freue mich schon total!
Und am Samstag hat Linn endlich ihre Geburtstags-Thema-Party!! Kann es schon gar nicht mehr erwarten, mich zu verkleiden :) vor ein paar Tagen, habe ich mein Outfit organisiert, Fotos kommen nach der Party. Weil sie das Thema "G" gewählt hat, kann man das deuten, wie man will. Ich werde mich als jemand von The Great Gatsby verkleiden, ich liebe die 20-Jahre!
Und gestern...das tollste, was seit langem passiert ist! Ganz spontan haben wir einen Urlaub für meine kleine Schwester hier in Stockholm gebucht :)am Mittwoch kommt sie und bleibt eine Woche bei mir! Ich bin super glücklich und freue mich unglaublich auf sie! In der letzten Zeit habe ich ein wenig Heimweh gehabt und das ist jetzt wirklich der perfekte Zeitpunkt, dass sie mich besuchen kommt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela