sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Last weekend

Publicerad 2016-05-20 11:51:39 i Allmänt

Hej :)
 
Tänkte skriva lite om förra helgen och vad jag hittade på då! 
I lördags så gick Svante och jag till golfbanan som ligger precis utanför och han visade mig hur man slår på ranchen. Det kändes väldigt onaturligt och stelt i början men det gick bättre och bättre ju längre vi höll på. Sen visade mig Svante hur man puttade och det gick super bra på en gång :) Det var jätte kul och när jag mår bättre vill jag verkligen gå dit igen!
På kvällen var det dags för Eurovision hos Damien :) det blev en väldigt stor fest i hans nya lägenhet. Det var en väldigt kul kväll med en spännande tävling men jag tyckte att fel låt vann! Jag hejade på Australien, älskade denna låt :)
I söndags tog Svante och jag en riktigt lång sovmorgon och sedan tog vi oss till Mall of Scandinavia och shoppade loss där :) Det var länge sen jag shoppade ordentligt. Vi var där tills affärerna stängde och sen åt vi middag innan vi åkte hem igen och myste ner oss i soffan :)
 
 
 
 
Hallo :)
 
Ich dachte mir, ich schreibe ein wenig über das vergangene Wochenende und was ich so gemacht habe!
Am Samstag sind Svante und ich zum Golfplatz gegangen, der genau neben unserem Haus liegt. Dort hat mir Svante gezeigt, wie man auf der Driving Ranch Bälle schlägt. Das ganze hat sich am Anfang ziemlich steif und unnatürlich angefühlt aber ist mit der Zeit immer besser gegangen. Danach hat mit Svante noch gezeigt, wie man puttet und das hat gleich super geklappt :) das ganze hat mir echt super gefallen und wenn´s mir wieder besser geht, will ich mehr üben!
Am Samstagabend war dann der Eurovision Song Contest, den wir uns bei einem Freund zu Hause angesehen haben :) war ein super Fest nur leider hat das falsche Lied gewonnen! Ich wollte, dass Australien gewinnt, das Lieb war einfach super!!
Am Sonntag haben Svante und ich dann richtig lange ausgeschlafen und sind danach in das Einkaufszentrum Mall of Scandinavia, das nur ein paar hundert Meter von uns liegt. Dort haben wir richtig geshoppt :) war schon eine Weile her, dass ich richtig shoppen war! Wir waren dort, bis die Geschäfte geschlossen haben und dann haben wir abend gegessen. Danach sind wir dann wieder heim und haben es uns auf der Couch bequem gemacht :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela