sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Having a cold

Publicerad 2016-05-19 17:25:39 i Allmänt

Hallå där :)
 
Hur mår ni? Jag mår sådär, har varit förkyld sedan i måndag  och inte varit så pigg de senaste dagarna. Hoppas att det blir bättre till helgen dock :) 
Denna vecka tog jag det väldigt lugnt hemma med mycket te, Strepsils och sånt. Det har varit lite grejer med skolan som jag var tvungen att ta mig till. I tisdags har vi äntligen fått vår fina bil som vi har väntat på så många veckor :) så nu står det en fin, ny, mörkblå Audi A3 utanför porten :) Vi var och storhandlade i tisdags på en gång men eftersom jag inte mådde så bra har jag inte hunnit köra den än tyvärr! Ska göra det så snart jag mår bra igen :)
 
 
 
 
Hallo :)
 
WIe geht´s euch? Mir geht´s nicht so toll, bin seit Montag ziemlich erkältet. Hoffentlich wird´s zum Wochenende wieder besser!
Diese Woche habe ich also nicht allzu viel gemacht, außer Tee getrunken und Lutschtabletten gelutscht. Hab ein paar Mal in die Uni müssen aber ansonsten habe ich mich nicht so viel von der Couch bewegt. 
Am Dienstag haben wir endlich unser Auto bekommen :) jetzt steht ein neuer, dunkelblauer Audi A3 vor unserer Haustür! Mit dem sind wir am Dienstag gleich eunkaufen gefahren aber leider bin ich noch nicht damit gefahren, weil es mir nicht so gut ging. Das muß ich nachholen, sobald es mir besser geht :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela