sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

May

Publicerad 2016-05-02 17:43:08 i Allmänt

Hej hej!
 
Hur mår ni? Jag mår toppen idag :) vi hade introduktionsföreläsning i skolan idag till sista delkursen på Etnologi I, det betyder att det bara är en månad kvar till sommarlov!! Det ska bli så skönt att vara ledig. Efter föreläsningen så satte vi oss i solen och åt lunch och sen glass, det är så härligt väder att man utan problem kan sitta ute i bara tröja :) 
Helgen har varit ganska lugn och mysig :) i lördags åkte Svante och jag till Sturebadet och fick massage och kurbad där som jag fick av Svante i 2-års-present i veckan. Efter det åt vi jätte god mat på Koh Phangan och på kvällen gick vi till Ulriksdals slott och kollade på brasan där. Det var faktiskt första gången som jag såg en majbrasa, så det var väldigt mysigt :) Igår tog vi det mest bara lugnt här hemma, på eftermiddagen kom det över en vän som ska vara kattvakt åt Salsa och Mumin nu i veckan när vi ska vara i Tyskland. Vi instruerade honom lite och han fick med sig nycklarna hit. Och på kvällen tog vi en promenad i området.
Nu ska jag packa klart och så bär det av till Tyskland imorgon. Jag är super taggad :) det var i augusti förra året som jag var hemma senast så det ska bli jätte kul! Och så kommer Svante ner på torsdag också, första gången han följer med mig! Ser verkligen fram emot att visa honom allt och alla :) 
Ha det så bra! Vi hörs snart :)
 
Sturebadet - where we got our massages and spa-treatments
 
The fire from walpurgis
 
 
Hallo :)
Wie gehts euch? Mir gehts super :) heute hatten wir die erste Vorlesung im letzten Teilkurs für dieses Semester, das bedeutet, dass ich in einem Monat Sommerferien habe! Darauf freue ich mich schon sehr. Nach der Vorlesung haben wir uns in die Sonne gesetzt und gegessen, das Wetter ist grade echt super so dass man locker ohne Jacke draussen sein kann!
Das Wochenende war ziemlich ruhig und gemütlich :) am Samstag sind Svante und ich in die Stadt gefahren und haben in einem Kurbad eine Massage bekommen, die ich von Svante letzte Woche zu unserem 2-jährigem gekriegt habe. Danach haben wir super lecker in einem thailändischen Restaurant gegessen und später sind wir dann zu einem Schloss in der Nähe spaziert und haben uns ein Walpurgisfeuer angesehen :) Das ist hier sehr beliebt!
Gestern waren wir so gut wie den ganzen Tag zu Hause und haben gechillt :) am Nachmittag ist ein Freund hergekommen, der auf unsere Katzen aufpasst wenn wir in Deutschland sind. Und abends haben wir einen Spaziergang hier in der Nachbarschaft gemacht.
Jetzt muss ich fertig packen und dann gehts morgen ab nach Deutschland. Ich freu mich schon total :) das letzte Mal, dass ich dort war, war im August letzten Jahres. Ist also schon eine Weile her. Und am Donnerstag kommt Svante nach, das erste Mal, dass er auch dabei ist :) wird super, ihm endlich alles und alle zeigen zu können!
Habt noch einen schönen Montag! Bis bald :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela