sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

14-04-2013

Publicerad 2013-04-14 10:47:26 i Allmänt

Igår hade jag en rolig och känslosam dag!
På eftermiddagen träffade jag en kompis som gick i samma svenska kurs som jag. Vi gick och fikade på Sturekatten tills de stängde :) jag har aldrig varit på det stället men jag tyckte att det var supermysigt där. Vill i alla fall gå dit igen!
När jag stog vid busshållplatsen igår var det en äldre man som höll på att tända en cigarette. Jag tänkte bara ahh varför går han inte ur den där glasburen och röker där?! Men det regnade ganska mycket så jag struntade i det. Efter några sekunder kollade han på mig och frågade om det var okej att han rökte här och att han egentligen skulle gå ut men eftersom det regnade så ville han inte det. Jag blev verkligen positiv överraskad! Tycker att flera ska göra så.
Sen var det en till grej som jag blev förvånad över: det var nåt slags tävling i löpning i Täby. De flesta sprang i långärmade tröjor och långa byxor men det fanns en kille som bara hade shorts och ett linne på sig! Man såg även hur röda hans lår och armar var av kylan. Det kändes helt galet eftersom det bara var runt 3 grader ute!
Så och nu ska jag skriva massor med jobbansöken. Vill ju hitta ett till jobb så snart som möjligt och sen även en lägenhet.
Ha en trevlig söndag :)
 
Gestern hatte ich nen emotionalen und lustigen Tag!
Am Nachmittag hab ich mit mit einer Freundin getroffen, die im selben Schwedischkurs an der Uni war wie ich. Wir haben uns in einem super gemütlichen Café getroffen und dort gequatscht bis sie uns rausgeworfen haben :)
Als ich gestern an der Bushaltestelle gewartet habe, war ein älterer Herr dabei sich ne Zigarette anzuzünden. Und ich hab mir nur gedacht ach ne wieso geht er nicht aus diesem Glaskasten raus um dort zu rauchen?! Aber weil es ziemlich geregnet hat, hab ich mich nicht mehr drum gekümmert. Nach ein paar Sekunden, sieht er mich an und fragt ob es okay ist wenn er hier raucht, weil es doch so regnet. Sonst würde er auch rausgehen. Ich war echt positiv überrascht und hab mir nur gedacht, dass mehr Raucher es so machen sollten!
Und dann ist noch was seltsames passiert: es war irgendein Laufmarathon hier in Täby und die Meisten sind in langen Kleidern gelaufen aber einer der Läufer hatte nur Shorts und ein ärmelloses Oberteil an! Man hat sogar gesehen, wie rot seine Oberschenkel und Arme von der Kälte waren...es waren ja immerhin nur 3-4 Grad!
So jetzt werde ich mich hinsetzen und Bewerbungen schreiben. Will ja so schnell wie nur möglich ne zusätzliche Arbeit finden und dann ne Wohnung/WG!
Habt nen schönen Sonntag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela