sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

...

Publicerad 2013-04-10 21:18:01 i Allmänt

Jag har varit i Tyskland en hel månad nu! Kan knappt tro att jag har varit här så länge...å ena sidan känns det som om jag kom för bara några dagar sen, å andra sidan känns det som typ ett år. Ändå hinner jag aldrid med allt jag vill göra, oavsett hur länge jag är här!
Jag har blivit så van med att ha alla omkring mig. Det är så skönt att kunna träffa sina vänner och inte bara skriva på facebook. Att kunna prata om allting som har hänt och höra tröstande ord och få stöd är underbart! Jag har nog behövt att vara ifrån allting...det hjälpte att bara åka iväg och tänka igenom allt, tror jag.
Jag kommer verkligen sakna att vara här men samtidigt ser jag fram emot att vara i Stockholm igen. Kan man inte bara blanda ihop Tyskland och Stockholm och alla människor som jag vill vara med?! Då hade allt varit lite enklare :D men vem vet...det finns nog en anledning till varför allt är som det är!
Nästa inlägget kommer jag skriva i Stockholm!
 
 
Ich bin jetzt einen ganzen Monat hier in Deutschland gewesen! Kann es kaum fassen, dass ich so lange hier war...auf der einen Seite kommt es mir vor, wie wenn ich vor ein paar Tagen erst angekommen wäre, auf der anderen Seite fühlt es sich wie ein Jahr an. Ich hab mich so dran gewöhnt, alle um mich zu haben. Es ist so toll, seine Freunde zu treffen und nicht nur auf Facebook zu schreiben. Sich wirklich zu unterhalten und sein Herz ausschütten zu können, ist einfach toll! Es hat mir ganz gut getan ein bisschen Abstand zu allem zu bekommen und einfach über alles nachdenken zu können.
Trotzdem schaffe ich nie alles zu machen, das ich mir vorgenommen habe, egal wie lange ich hier bin!
Ich werde es wirklich vermissen hier zu sein, gleichzeitig freue ich mich auf Stockholm. Warum kann man nicht einfach Deutschland und Stockholm und alle wichtigen Menschen in einem haben?! Das würde so einiges erleichtern...aber wer weiss, es gibt sicher gute Gründe, wieso alles so ist, wie es ist!
Der nächste Beitrag kommt dann wieder aus Stockholm!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela