sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Freitag

Publicerad 2013-04-12 23:47:33 i Allmänt

Hej!
Idag köpte jag ett nytt simkort. Känns skönt att kunna va kontaktbar på mobilen igen :)
På eftermiddagen åkte jag till jobbet och fikade med alla där. Det var jätte kul att se dem igen :) Vad jag har saknat dem!! Vi åt massor gott, som kladdkaka med lakrits och en liten variant av en jordgubbs-sommartårta! Efter det gick jag och min chef och tog en drink. Det är så mycket som har hänt den senaste tiden, både hos mig och på jobbet, så det var kul att prata lite.
Jag har verkligen världens bästa jobb :) jag trivs så otroligt bra där med alla härliga tjejer!
Nu ska jag gå och lägga mig!
Ha det bra :)
 
Dagens "drink": en svartvinbärsdryck
"Drink" des Abends: ein Schwarzes-Johannisbeer-Getränk
 
Hallo ihr Lieben!
Heute hab ich mir eine neue Simkarte zugelegt, sehr angenehm, wieder am Handy erreichbar zu sein :)
Am Nachmittag bin ich dann zu meiner Arbeit gefahren und hab dort mit allen ganz tolle Sachen gegessen, wie Lakritskladdkaka und ne Erdbeer-Sommer-Torte :) echt total lecker! Hab mich total gefreut alle wieder zu sehen, ist ja jetzt schon ne Weile her und ich hab alle auch sehr vermisst!
Danach sind meine Chefin und ich noch auf einen Drink gegangen. Es ist so viel passiert in letzter Zeit, bei mir sowieso auch in der Arbeit, dass es schön war mal richtig zu quatschen :)
Mir gefällt es echt super gut bei meinem Job, könnte mir keinen Besseren wünschen!
So und jetzt wird´s Zeit für´s Bett.
Gute Nacht :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela