sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

here comes the sun :)

Publicerad 2013-04-09 20:24:07 i Allmänt

Idag var vädret helt underbart :) man kunde vara ute utan jacka! Därför passade mamma och jag på att vara ute hela eftermiddagen. Och vad är resultatet?! Solbränna i ansiktet...otroligt!! Trodde verkligen inte att jag behövde smörja in mig första dagen när solen skiner. Men nu vet jag...från och med nu kommer jag använda solskydd när jag är ute längre än bara några minuter.
Imorgon är det min sista dag här...helt sjukt hur snabbt en månad kan gå! Vi ska till Tierpark Hellabrunn alltså till djurparken i München. Jag har aldrig varit där men bara hört bra saker om den :) det blir säkert kul! Ska ta massor med bilder :)
Igår var jag hos läkaren och tog blodprov...jag hatar sprutor och var ganska nervös inför det men det gick mycket bättre än förväntat och gjorde knappt ont. Nu har jag äntligen en positiv association med sprutor! Trodde inte att det var möjligt :D
Jag ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll...är ganska trött efter dagens trädgård-sysslor och måste vara pigg för imorgon :) det blir packning imorgon också, orkade inte göra det idag!
Hoppas ni har en trevlig kväll :)
 
Heute war das Wetter echt der Hammer :) man konnte ohne Jacke draussen sein! Deswegen haben Mama und ich auch den ganzen Nachmittag im Garten verbracht. Und was passiert nach ein paar Stunden in der Sonne?! Ich hab nen Sonnenbrand im Gesicht...unglaublich aber wahr! Ich hab wirklich nicht geglaubt, dass ich heute Sonnencreme gebraucht hätte. Aber von jetzt an werde ich nicht länger als ein paar Minuten raus gehen ohne mich mit Sonnenmilch einzucremen!
Morgen ist schon mein letzte Tag hier...echt krass wie schnell ein Monat vergeht! Wir werden zum Tierpark Hellabrunn fahren. Ich bin noch nie dort gewesen, hab aber nur gute Sachen darüber gehört :) das wird bestimmt lustig!
Gestern war ich beim Arzt und hab mir Blut abnehmen lassen. Ich hasse ja Spritzen und war auch ziemlich nervös aber es ist viel besser gelaufen, als ich gedacht hätte :) Jetzt hab ich endlich ne positive Assoziation mit Spritzen...hab wirklich nicht geglaubt, das wäre möglich :D
Ich werde mich heute abend mal bald hinlegen...bin ganz schön müde nach der ganzen Gartenarbeit und muss ja auch fit sein für morgen :) muss auch noch packen, hatte heute gar keine Lust dazu!
Habt nen schönen Abend :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela