sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

lakritsfestivalen 2013

Publicerad 2013-04-23 00:23:54 i Allmänt

Så nu har jag äntligen internet igen! Har varit utan sen i onsdags :( jätte tråkigt. 
Jag har jobbat varje dag, i helgen var vi på Lakritsfestivalen! Det var riktigt kul men också jobbigt att stå på en mässa två dagar. Men allt jobb var värt det...vi blev nämligen valda till Sveriges Favoritlakrits 2013 :) Vi blev verkligen super glada och några tårar fälldes av lycka :) Hälften av alla röster fick vi...det är helt otroligt.
Så idag var det dags att fira vår vinst! Vi åt middag på Boqueria i Mood-gallerian. Det är en tapas-restaurang med fantastisk god mat :) vi smakade en hel del olika saker och blev verkligen inte besvikna!
 
rödbetor, getost, nötter
rote Beete, Ziegenkäse, Nüsse
 
mini-hamburgare
mini-Hamburger
 
laxrillette
 
 
choklad och hallon
Schokolade und Himbeeren
 


So jetzt habe ich endlich wieder Internet! Echt nervig wenn man fast ne Woche ohne auskommen muss :P
Ich hab aber eigentlich eh die ganze Zeit nur gearbeitet...am Wochenende waren wir auf dem Lakritsfestival. War echt super toll aber auch anstrengend! Aber die harte Arbeit hat sich ausgezahlt...wir wurden nämlich zu Schwedens Lieblingslakritz 2013 gekürt :) wir haben uns so gefreut, dass sogar die eine oder andere Freudenträne vergossen worden ist! Mehr als die Hälfte aller Stimmen haben wir bekommen...unglaublich toll!
Heute haben wir unseren Sieg in nem Tapas-Restaurang in der Stadt gefeiert. Das Essen dort war echt der Hammer!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela