sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

last days in germany

Publicerad 2013-04-06 17:52:57 i Allmänt

Nu är det bara några få dagar kvar tills jag ska tillbaka till Stockholm. Det ska bli skönt att vara där igen men samtidigt tråkigt att jag måste lämna mina nära och kära här! Har varit här i nästan en månad...då blir man van med att ha alla omkring sig. 
Men jag njuter verkligen av mina sista dagarna här :) det är så roligt att gå ut här, bara släppa loss, dricka suuuper goda drinkar som inte kostar en förmögenhet, umgås med folk som man inte har sett på länge, kunna sjunga till alla gamla tyska låtar och bara ha kul! Det kommer jag sakna väldigt mycket men det kommer komma andra saker som jag ska koncentrare på. 
Ikväll blir det sista gången som jag ska gå ut med några kompisar :) ska ta ett härligt bad snart och börja göra mig i ordning. 
Hoppas att ni ha en trevlig kväll också :) 
 
 
Jetzt sind es nur noch ein paar wenige Tage, bis ich wieder zurück nach Stockholm gehe. Es wird schön werden, wieder dort zu sein aber gleichzeitig traurig, dass ich meine Lieben hier mal wieder auf unbestimmte Zeit verlassen werde! Bin jetzt seit fast einem Monat hier und da gewöhnt man sich wirklich dran, alle um sich zu haben.
Aber ich geniesse meine letzten Tage hier wirklich :) es ist so toll, wegzugehen, leckere Cocktails zu trinken, Freunde zu treffen und einfach Spass zu haben!
Das werd ich wirklich vermissen, aber in Stockholm gibt es dann andere Sachen, auf die ich mich konzentrieren werde.
Heute abend wird also das letzte Mal noch richtig Party gemacht mit Freunden :):) werde erstmal ein Bad nehmen und dann anfangen mich fertig zu machen!
Ich hoffe, ihr habt nen tollen Abend :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela