sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

last monday

Publicerad 2013-04-08 23:09:55 i Allmänt

Det blev verkligen inte mycket sömn i helgen, det var alltså extra-skönt att gå och lägga sig vid 11 igår :) tyvärr så kunde jag inte ta sovmorgon pga läkarbesök men det blev en liten tupplur på eftermiddagen...riktigt härligt!
Och så hade jag lite tur idag: hittade en 10€-lapp på gatan! Aldrig fel att hitta pengar ;)
 
För några dagar sen tonade jag håret liiite mörkare och åt det röda hållet. Det är ingen jätte stor förändring men jag är super nöjd och ska nog köra på det ett tag :) vi tog tyvärr bara bilder i svart-vit i helgen och därför ser man inte det! Men jag kanske ska ta lite bilder i färg snart så att jag kan visa resultatet.
 
En grej som jag ser fram emot är att jag äntligen kan kolla på Let´s Dance! Har ju missat första avsnittet men andra kan jag kolla på nätet när jag är framme...det funkar nämligen inte att kolla i Tyskland. Jätte tråkigt :p
Jag hoppas verkligen att Maria Montazami vinner. Tycker hon är en så rolig och härlig människa :)
 
 
 
Ach wie schön das war, dass ich gestern schon um 11 ins Bett gegangen bin :) bin am Wochenende nicht viel zum Schlafen gekommern! Musste aber leider heute Morgen auch schon um 8 aufstehen, weil ich noch zum Arzt musste. Hab dann aber ein kleines Nachmittagsschläfchen eingelegt :)
Und heute hab ich mal Glück gehabt: hab nen 10€-Schein auf der Strasse gefunden!!
 
Vor ein paar Tagen hab ich mir die Haare getönt, sind jetzt ein kleines bisschen dunkler und mehr ins Rote aber eigentlich keine grosse Veränderung. Mir gefällts aber super gut und werde das jetzt auch ne Weile so lassen :) da wir am Wochenende leider nur schwarz-weisse Fotos gemacht haben, sieht man da auch nix davon! Aber vielleicht mach ich die nächsten Tage ein paar Bilder, dann kann ich das Ergebnis ja mal zeigen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela