sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

my day

Publicerad 2013-04-03 21:47:59 i Allmänt

Hej :)
Glömde helt bort att jag också fick ett påskägg av mamma igår :) massor med godis som antingen inte finns i Sverige eller är väldigt dyrt. Så det är kul att jag kan ta med mig lite saker nästa vecka! Och så fick jag en liten påsk-kalender för flera dagar sen. Det är som en julkalender men bara med 10 dörrar som man öppnar de dagarna innan påsk. Har aldrig sett något sånt förut men eftersom det var en bild av en tv-serie som jag brukade se när jag var liten, köpte vi den :)
Idag hände något jätte kul! Jag och mamma gick en runda med Leo och vi gick förbi en bonde som bor i närheten. De har hästar och massor med kor. Bonden berättade för oss att de hade fått kalver i slutet av januari och då frågade vi om vi fick se dem. Det fick vi! Vi gick alltså in i stallet och kollade på och klappade små kalver :) de var så gulliga och hade super mjuka näsor och päls (kallas det för päls??)
Men tyvärr är min kamera så konstig att den bara funkar ibland och jag lämnade min nya iPhone i Sverige så jag har inget att ta bilder med :( det känns jätte tråkigt. Jag får se till att få tag på en kamera snart!
 
 
 
Hallo :)
Hab total vergessen, dass ich auch noch ein super Osternest von meiner Mama bekommen hab gestern :) mit gaaanz viel Süssigkeiten drin, die es in Schweden entweder nicht gibt oder viel zu viel dort kosten. Kann ich also alles mitnehmen nächste Woche! Und dann hab ich noch einen Osterkalender bekommen vor ein paar Tagen. Der ist wie ein Adventskalender nur mit 10 Türchen, die man dann an den Tagen vor Ostern aufmacht. Hab noch nie sowas gesehn :D weil aber "Der kleine Maulwurf" drauf war, hab ich den einfach haben müssen!
Und heute ist was lustiges passiert! Mama und ich sind mit Leo an einem Bauernhof in der Nähe vorbei gegangen. Die habendort  Kühe und ein paar Pferde. Als der Bauer uns erzählt hat, dass sie Ende Januar Kälber bekommen haben, haben wir natrülich gefragt, ob wir sie uns ansehen dürfen. Und das durften wir! Wir sind also in den Stall gegangen und haben uns die Kleinen angeschaut und sogar gestreichelt :) die waren total süss und hatten super weiche Nasen und weiches Fell!
Meine Kamera funktioniert leider nur manchmal und mein neues iPhone hab ich in Schweden gelassen, deswegen kann ich keine richtigen Bilder machen :( echt total doof...muss mir iwie ne gute Kamera besorgen! Und das bald!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela