sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

valborg - walpurgisnacht

Publicerad 2013-04-30 11:06:37 i Allmänt

Idag är det första gången att jag är i Sverige på valborgsmässoafton! Nu kan jag bara hoppas på att vädret blir bättre så att det blir lite fest och så :) 
 
Jobbade hela dagen igår och nu ska jag skicka några fler jobbansökan. Någon gång måste jag väl få ett positivt svar!! Börjar bli lite irriterad över att det går så segt...men inte mycket att göra!
 
Trevlig Valborg önskar jag alla :)
 
 
Heute ist bei uns Walpurgisnacht und das wird im Vergleich zu Deutschland ziemlich gross gefeiert :) meistens setzt man sich schon am Vormittag irgendwo in einen Park mit Freunden und lässt es sich gut gehen. Abends werden dann überall riesige Lagerfeuer angezündet und gefeiert! Bin zum ersten Mal an diesem Tag hier in Schweden und jetzt hoffen wir nur noch alle, dass das Wetter besser wird, dass wir auch was machen können!
 
Gestern habe ich den ganzen gearbeitet und jetzt werde ich noch ein paar Bewerbungen wegschicken. Bin schön langsam ein bisschen genervt, dass sich alles so in die Länge zieht und ich noch keine positive Antwort bekommen habe...aber kann ma ja nicht viel machen!
 
Wünsch euch nen schönen Tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela