sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

weekend-update

Publicerad 2013-04-03 00:48:09 i Allmänt

 
En händelserik helg är nu tyvärr över!
Har haft det super kul i lördags :) det vart goda drinkar, mycket skratt och dans! Vi tog en hel del bilder också..alltid lika kul att kolla på såna bilder dagen efter. Längre ner kommer några som allmänheten får se :D
Efter denna super roliga lördag har jag inte gjort nånting alls på söndag...jag var helt slut och mådde inte så bra heller :P därför slappade jag bara i sängen med datorn och kollade på hela "The 10th Kingdom" som vi alltid kollade på innan jul när jag var yngre. Jätte roligt att kolla på det igen efter flera år :)
Största delen av måndagen spenderade jag hos en tjejkompis som jag inte har sett på nästan två år! Vi umgicks ganska mycket förut och hade alltid kul ihop. Det blev alltså en hel del snack och lite skvaller om alla som man hängde med förut ;) Eftersom vi åt frukost (och sen blev det lunch också) hos henne och hennes kille fick jag också äntligen se deras nybyggda hus...suuuper fint! Det var underbart att träffas igen och vi sa att det inte får gå två år igen till vi ses nästa gång!
Nu är jag hos min mamma igen och har mest tagit det lungt, läst lite, gått på promenader med Leo och skrivit lite listor med allt jag måste köpa och göra innan jag flyger tillbaka.
Funderar över att åka till Passau en gång till över helgen :) jag vet ju tyvärr inte när jag kommer hit nästa gång och då måste man passa på att umgås och festa så mycket som möjligt med alla kompisar ;)
 
 
 
 
 
 
Ein ereignisreiches Wochenende ist jetzt leider auch zu Ende!
Samstag war echt super :) gute Cocktails, viel zu Lachen und Partey! Haben auch ziemlich viele Fotos gemacht...es ist immer so lustig, sich die am Tag danach anzusehen :D hier seht ihr ein paar, die man auch in der Öffentlichkeit zeigen kann!
Den Sonntag hab ich im Bett verbracht, weil ich total fertig war und es mir auch nicht allzu gut gegangen ist! Laptop und "Das 10. Königreich" haben mir dabei Gesellschaft geleistet :)
Den grössten Teil des Montags hab ich bei einer Freundin verbracht, die ich schon seit fast 2 Jahren nicht mehr gesehen hab. Wir haben uns früher ziemlich oft getroffen und immer Spass zusammen gehabt :) Wir haben also viiiiel zu reden gehabt und auch ein bisschen Tratsch ausgetauscht über alle, mit denen man früher immer so beisammen war ;)  Jetzt habe ich auch endlich ihr neugebautes Haus gesehen, weil wir bei ihnen gefrühstückt haben...ist echt schön geworden! Es war echt super, sie mal wieder zu sehen und dieses Mal vergehen nicht wieder fast 2 Jahre, bis wir uns das nächste Mal sehen!
Jetzt bin ich wieder bei meiner Mama und hab alles ziemlich ruhig angehen lassen, hab ein bisschen gelesen, war mit Leo spazieren und hab ein paar Listen geschrieben mit allen Sachen, die ich noch besorgen und machen muss bevor ich wieder zurückfliege.
Bin am überlegen, ob ich übers Wochenende nochmal nach Passau fahren soll :) ich weiss ja leider nicht, wann ich das nächste Mal wieder hier bin und da muss ich das schon ausnutzen, um mich mit Freunden zu treffen und wegzugehen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela