sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

favorite spot on earth

Publicerad 2013-08-07 19:52:49 i Allmänt

Idag hittade jag min favoritplats på hela jorden :)
Jag cyklade runt lite för att se mer av Djursholm och det är verkligen ett fint område här, stora hus med dyra bilar utanför! Naturen är fantastisk också. Jag cyklade mot Ekebysjön och visste inte riktigt vart jag skulle men så hittade jag en brygga där och jag var helt tagen...så himla fint och tyst! Kände mig väldigt lugn och avslappnad på en gång :) som tur var tog jag med mig en bok så jag satt där, läste och tog massor med bilder i nästan två timmar! Det var många fiskar där, fina näckrosor och andra växter, ankor och svanar.
Kan inte riktigt beskriva varför det är just där som jag kände mig så bra...beror delvis säkert på att det är vid vattnet. Finns det nånting som är skönare än att vara vid vattnet? Inte för mig :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Heute habe ich meinen Lieblingsplatz auf der ganzen Welt gefunden :)
Ich bin ein bisschen mit dem Rad herumgefahren, um mehr von Djursholm zu sehen und das ist hier echt eine feine Gegend, riesige Häuser mit teuren Autos in den Auffahrten! Ich bin in Richtung des Ekeby-Sees geradelt und wusste eigentlich nicht richtig wohin ich wollte, habe dann aber einen Steg gefunden, der auf den See hinausgeht und war total hin und weg...es war wirklich wunderschön und so ruhig dort! Hab mich total entspannt gefühlt :) ich hatte zum Glück ein Buch dabei, also bin ich fast zwei Stunden dort gesessen, habe gelesen und ganz viel Fotos gemacht!
Es waren viel Fische und wunderschöne Seerosen, Enten und Schwäne dort.
Ich kann gar nicht richtig beschreiben, wieso ich mich genau dort so gut gefühlt habe...zum Teil liegt es sicher daran, dass es so nahe am Wasser ist. Gibt es etwas besseres, als am Wasser zu sein? Nicht für mich :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela