sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

freitag

Publicerad 2013-08-31 00:09:40 i Allmänt

Hela fredagen bara flög förbi!
Jag gick upp tidigt och jobbade hemifrån på förmiddagen. Sen fixade jag lite hemma och efter det åkte jag till skolan och hade seminarium för första gången :)
Efter dagens måsten mötte jag upp Jessica på hennes jobb och kollade på alla fina Audis där :) sen tog vi en Q7a och åkte till Täby Centrum för lite shopping. Egentligen tänkte vi äta middag på Vapiano men det var så otroligt mycket folk att vi istället åkte till henne och köpte med oss thai-mat :) vi hade lite fredagsmys hos henne med godis, choklad och så kollade vi på Date Night.
En riktigt härlig dag med andra ord :) har inte hunnit fota nåt av det jag köpte men tänkte göra det imorgon så kan jag visa er!
Ha en super helg allihopa :)
 
 
 
Der Freitag ist heute nur so an mir vorbeigeflogen!
Ich bin ziemlich früh aufgestanden und hab von zu Hause aus gearbeitet vormittags. Hab ein bisschen aufgeräumt und so und danach bin ich in die Uni und hab dort das erste Seminar gehabt :)
Dann kam der lustige Teil des Tages: bin zu Jessica in die Arbeit und hab mir dort alle tollen Audis angesehen :) als sie fertig war, haben wir einen Q7 ausgeliehen und sind nach Täby Centrum zum shoppen gefahren. Eigentlich wollten wir auch bei Vapiano essen aber es waren viel zu viele Leute dort, sodass wir stattdessen zu ihr nach Hause gefahren sind und Thai-essen mitgenommen haben! Dann haben wir bei ihr den ganzen Abend mit Schokolade und einem Film gechillt :)
Ein richtigt guter Tag also! Hab es leider nicht geschafft, Fotos zu machen von unserer Shoppingtour aber habe mir gedacht, dass ich das morgen mache, dann kann ich euch ein bisschen was zeigen ;)
Wünsche euch ein super Wochenende!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela