sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

måndag

Publicerad 2013-08-06 15:18:59 i Allmänt

Usch vilken jobbig dag det var igår :( mådde verkligen inte bra alls! Jag tror det berodde på att jag var i solen alldeles för mycket i söndags. Hade ont i huvudet, var lite snurrig och kände mig allmänt lite konstig. Så det enda jag gjorde var att jag cyklade till affären och handlade på förmiddagen. Efter det låg jag egentligen bara i sängen, kollade på lite serier och tog det lugnt.
Känner mig mycket piggare idag dock :) väldigt skönt! Jag åkte till Kista och klippte mig och köpte lite grejer som jag behövde. Det blev ingen jätte stor förändring men jag är nöjd :) ska ta bild snart för att visa hur det blev!
Snart är det dags att möta upp Jessica för att åka till crossbanan :) ska ta med mig  mycket vatten, solkräm och en bok och sitta i skuggan.
 
 
 
Was für einen anstrengenden Tag ich gestern hatte :( mir gings echt nicht gut! Ich glaube, das lag daran, dass ich zu viel in der Sonne war am Sonntag. Ich hatte Kopfschmerzen, mir war schwindelig und ich fühlte mich überhaupt ein bisschen komisch. Das Einzige was ich gestern gemacht habe, war vormittags mit dem Rad einkaufen zu fahren. Danach bin ich eigentlich nur im Bett gelegen und hab mir Serien angeschaut.
Heute gehts mir aber Gott sei Dank schon viel besser :) Am Vormittag bin ich nach Kista gefahren, hab mir die Haare schneiden lassen und noch ein paar Kleinigkeiten eingekauft. Es wurde keine grosse Veränderung aber ich bin zufrieden :) meine Haare waren einfach schon wieder viel zu lang! Mach bald ein paar Fotos, damit ich euch zeigen kann wie es geworden ist.
Bald mach ich mich auf den Weg, um Jessica zu treffen und mit ihr zur Crossbahn zu fahren :) ich werde mir viel Wasser, Sonnencreme und ein Buch mitnehmen und mich in den Schatten setzen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela