sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

oktoberfest

Publicerad 2013-08-14 11:29:43 i Allmänt

Hej allihop :)
Jag orkade inte skriva nånting igår hehe
 
I måndags träffade jag två kompisar från plugget och vi fikade tillsammans :) så himla kul! Har inte sett dem på jätte länge så det fanns en hel del att prata om. Jag blev inbjuden till att följa med på Stockholms Oktoberfest den 24e :) det kommer bli så roligt!! Längtar verkligen :) jag ska få min Dirndl, eller Tirolerklänning som svenskarna säger, hitskickad. Ser verkligen fram emot det :) jag har inte haft på mig klänningen sen april förra året, det var alldeles för länge sen tycker jag. Dags att visa alla stockholmare hur en riktig bayersk tjej ser ut :)
 
Igår var jag på jobbet några timmar och hade möte med min chef. Vi pratade om allt som kommer hända fram till jul :) väldigt spännande! Jag kommer få mer och mer ansvar och kommer jobba mer med administrativa grejer och inte så mycket med produktionen längre. Jag är väldigt glad över att min chef litar på mig så pass mycket att hon vågar släppa grejer som jag ska ta hand om! Det ska bli spännande att se hur det funkar men jag är säker på att jag klarar det :) som tur är kommer vi så bra överens, så det är bara att fråga ifall nånting är oklart!
Jag ska till jobbet en sväng idag också, det finns så mycket som vi måste gå igenom, så att vi inte hann med allting igår!
 
 
 
 
Hallo alle zusammen :)
Ich hatte gestern gar keine Lust irgendwas zu schreiben und hab mir eine kleine Blog-Pause gegönnt hehe
 
Am Montag hab ich zwei Freunde von meinem Filmkurs getroffen in der Stadt :) war echt lustig und wir hatten ganz schön viel zu reden, weil wir und schon eine ganze Weile nicht mehr gesehen hatten! Ich wurde eingeladen mit aufs Oktoberfest hier in Stockholm zu gehen :) das wird sicher total toll! Freu mich jetzt schon :) dank meiner super lieben Familie (Bussi an euch <3) wird auch mein Dirndl rechtzeitig hier sein! Oder Tirolerkleid, wie die Schweden es nennen :D Hab mein Dirndl schon seit der Maidult letztes Jahr nicht mehr angehabt, es wird also wirklich Zeit! Dann kann ich allen Schweden mal zeigen, wie ein richtiges bayrisches Mädel aussieht :)
 
Gestern war ich ein paar Stunden in der Arbeit und hab ein Meeting mit meiner Chefin gehabt. Wir haben über alles geredet, was bis Weihnachten so passieren wird :) spannend! Ich werde jetzt mehr und mehr Verantwortung bekommen und mehr mit administrativen Sachen arbeiten und nicht mehr so viel mit der Produktion. Ich freue mich echt drüber, dass mir meine Chefin so vertraut, dass sie gewisse Sachen an mich übergeben kann :) wird spannend zu sehen, wie alles funktioniert aber ich bin mir sicher, dass ich das schaffe! Zum Glück verstehen wir uns so gut, dass, falls es ein Problem gibt, ich sie einfach fragen kann :)
Ich werde heute wieder ein paar Stunden in die Arbeit fahren, es gibt so viel zu besprechen und zu planen, dass wir gestrn nicht alles geschafft haben!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela