sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

pepper + chilli

Publicerad 2013-08-08 12:53:25 i Allmänt

En 3-timmars-skype-konversation med mamma var precis det jag behövde igår :) vi har inte pratat på väldigt länge. Antingen glömmer en av oss bort att vi hade fixat en skype-date eller så är vi för upptagna för att ens hinna fixa nånting! Igår var det alltså äntligen dags igen :) så himla skönt att få en liten uppdatering om allt som händer där hemma.
De skaffade två super fina kattungar för inte så länge sen och de har redan hunnit bli så stora, helt otroligt!
Jag saknar verkligen att ha en liten kisse här som jag kan mysa med. Vi har alltid haft katter och nu plötsligt är det alldeles för tomt utan en liten kissekatt här! Jag får nöja mig med min mysfilt istället :D
 
chilli + pepper
 
 
Eine 3-Stunden-Skype-Unterhaltung mit meiner Mama war genau, das was ich gestern gebraucht habe :) wir haben schon so lange nicht mehr geredet. Entweder vergisst eine von uns, dass wir eine Skype-Verabredung hatten oder wir sind zu beschäftigt, um überhaupt etwas auszumachen!
Gestern wurde es echt mal wieder Zeit :) es ist so toll ein Update über alles zu bekommen, was zu Hause so passiert. Vor ein paar Wochen haben sie sich zwei super süsse Katzenbabies angeschafft und die sind schon riesig jetzt!
Ich vermisse es wirklich eine Katze zu haben, mit der ich kuscheln kann. Wir haben eigentlich immer Katzen gehabt und jetzt ist es auf einmal viel zu leer ohne eine! Ich muss mich wohl mit meiner Kuscheldecke zufrieden geben :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela