sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

pool

Publicerad 2013-08-05 10:57:41 i Allmänt

Ännu en fantastisk helg är över :) 
I lördags var jag mest i stan...väldigt mycket folk överallt, det var ju Pride! Super kul att se alla som gick med i Pride-Paraden. På kvällen åkte jag hem till Jessica och vi var båda två ganska trötta men lite sugna på att gå ut :D Egentligen hade vi bara tänkt oss att stanna hos henne och äta middag, dricka lite vin och kanske kolla på en film...som sagt egentligen ;) till slut bestämde vi oss för att gå ut i alla fall! Jag lånade alltså allt från henne eftersom jag inte hade med mig någonting :D
Vi drog till Sommar! igen :) det var inte den bästa kvällen nånsin men vi hade rätt så kul ändå :)
 
Fast jag drack ganska ordentligt i lördags mådde jag super bra igår :) hela dagen spenderades vid poolen med mycket glass, pizza och en bra bok! En riktigt skön söndag :) enda nackdelen igår är min monster-solbränna :( borde nog ha lagt mig lite mer i skuggan...men vem vet hur många soldagar vi har kvar så det är bara att passa på ;)
 
Idag står det på schema att jag måste handla (med cykeln såklart!) och sen får vi se vad som händer :) så himla skönt att äntligen va ledig och kunna njuta av sommarvädret och allt annat!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Und noch ein tolles Wochenende ist vorbei!
Am Samstag war ich hauptsächlich in der Stadt...es waren soooo viele Leute unterwegs, es war ja Pride-Woche! War echt lustig die Parade zu sehen, mit allen bunten Menschen :) Am Abend bin ich dann zu Jessica gefahren und wir waren beide ziemlich müde aber trotzdem hatten wir Lust wegzugehen :D
Eigentlich hatten wir einen gemütlichen Abend mit Abendessen, ein bisschen Wein und einem Film geplant...ja, eigentlich ;) letztendlich haben wir uns dazu entschlossen doch feiern zu gehen! Ich hab mir also alles von ihr ausgeliehen, hatte ja nichts dabei :D
Wir hatten nicht den besten Abend überhaupt, aber Spass hatten wir auf jeden Fall :)
 
Obwohl ich doch ziemlich gut getrunken hatte, ging es mir gestern super! Wir haben den ganzen Tag am Pool verbracht :) mit viel Eis, Pizza und einem guten Buch! So sollten Sonntage immer aussehen :) der einzige Nachteil mit gestern, ist mein Mörder-Sonnenbrand :( ich hätte wahrscheinlich mehr im Schatten liegen sollen...aber wer weiss schon wieviele sonnige Tage wir noch haben, deswegen musste ich es einfach ausnutzen ;)
 
Heute muss ich auf jeden Fall einkaufen, mit dem Rad natürlich :) und dann...mal schauen! Es ist einfach so toll, frei zu haben und das Sommerwetter und alles andere geniessen zu können :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela