sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

södertörn

Publicerad 2013-08-27 20:59:48 i Allmänt

Idag var det första dagen på Södertörns Högskola :) jätte spännande! Jag ska läsa turismvetenskap A under en termin. Det är egentligen inte riktigt det jag vill plugga men det verkade väldigt intressant redan idag så jag är ganska taggad! Ska bli kul att lära känna massa nya människor också.
Innan skolan var jag på jobbet i några timmar och höll bland annat i en till intervju! Resten av veckan ska jag tillbringa på antingen jobbet eller i skolan. Och på lördag ska det bli fest :) är så sugen på att dansa!
Annars är det inte mycket som händer. Jag tänkte färga håret till helgen igen, kanske ännu mer orange...får se vad det blir :)
 
 
Heute war mein erster Tag an der Södertörns Universität :) super spannend! Ich werde dieses Semester Turismuswissenschaft studieren. Das ist eigentlich nicht das, was ich studieren möchte aber es war heute schon total interessant, also bin ich schon ziemlich gespannt, wie es in den nächsten Wochen wird! Freu mich auch schon drauf, viele neue Leute kennen zu lernen.
Bevor ich in die Uni bin, war ich ein paar Stunden in der Arbeit und habe unter anderem noch ein Bewerbungsgespräch gehalten!
Den Rest der Woche werde ich entweder in der Arbeit oder Uni verbringen. Am Samstag steht dann Party auf dem Program :) freu mich schon so zu tanzen!
Ansonsten passiert grade nicht allzu viel. Hab mir gedacht, dass ich mir zum Wochenende die Haare wieder färbe, vielleicht noch ein bisschen mehr orange...mal sehen hihi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela