sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

söndag

Publicerad 2013-08-12 15:40:24 i Allmänt

Igår åkte jag till ett äventyrsbad i Uppsala, Fyrishov hette det. Det var jätte mysigt att sitta i bubbelpoolen :) jag är dock lite bortskämd med alla thermalbad och sånt som finns i Tyskland! De är mycket större och finare :) men det var kul ändå.
På kvällen blev det middag och jag gjorde äppelpaj :) sen kollade vi på Oblivion och en till film, kommer inte ihåg vad den hette :D
Jag längtar verkligen tills jag äntligen har en ugn här och kan baka massor med goda pajer :)
 
Snart ska jag åka till stan och möta två kompisar och fika med dem :) ha en trevlig måndag allihop!
 
 
 
 
Gestern bin ich nach Uppsala in ein Abenteuerschwimmbad gefahren. War echt super gemütlich in dem Whirlpool zu sitzen :) leider bin ich ja die Thermen von zu Hause gewöhnt und die sind um einiges grösser und schöner aber es war trotzdem lustig!
Abends gab´s dann Hühnchen mit Reis und ich hab einen Apfelkuchen gebacken :) danach haben wir uns Oblivion und noch einen Film angeschaut, dessen Namen ich aber vergessen habe :D
Ich freu mich echt schon drauf, wenn ich hier endlich einen Ofen bekomme und leckere Kuchen backen kann :)
 
Jetzt werde ich mich gleich fertig machen und in die Stadt fahren, um mich dort mit zwei Freunden zu treffen! Habt einen schönen Montag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela