sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

thank god it´s friday :)

Publicerad 2013-08-23 12:58:48 i Allmänt

Vad jag har dåligt samvete för jag inte skrivit här på flera dagar :(
Men jag hoppas att jag kommer hinner med mer de närmaste dagarna iaf! Det hela berodde helt enkelt på att jag knappt har varit hemma de senaste dagarna. Jag har jobbat varje dag sen förra tisdagen och så vill man ju göra lite grejer på kvällarna också ;)
På jobbet går det som sagt väldigt bra, jag har hållit i flera jobbintervjuer vilket var jätte kul! Äntligen fick jag sitta på andra sidan bordet :)
Vi kommer även vara med på massor mässor nu i höst! Kolla gärna in vår facebook-sida där kommer vi uppdatera om allt som händer.
 
Annars har jag hunnit med några filmer, varit på upprop på Södertörn, ätit middag och glass med de bästa arbetskollegorna som finns och varit på bio :) kollade på Monsters University men blev tyvärr lite besviken. Den var inte alls lika bra som ettan!
 
Ikväll ska det bli taccos...kan det bli mer svenskt en fredag kväll?! :) och imorgon är det OKTOBERFEST!! I onsdags kom min klänning fram och den är strykt och klar nu :) kan knappt vänta! Vi ska först träffas hos en kompis och fixa till oss där, fläta håret och så ;) och sen bär det av till Älvsjö-mässan. Jag kommer säkert ta massor med bilder som kommer upp på söndag eller i början av nästa veckan :)
 
Jag har tyvärr ingen ny bild men den här togs förra året och ungefär så ska det bli imorgon också :)
Ich habe leider kein neues Foto aber das hier ist von der Maidult 2012 und so soll es auch morgen werden :)
 
 
Jetzt habe ich echt ein schlechtes Gewissen, dass ich mehrere Tage schon nichts mehr hier geschrieben habe :(
Aber das hat auch einen Grund, ich habe seit letzten Dienstag jeden Tag gearbeitet und abends will man ja auch was machen ;) Ich hoffe, dass ich in den nächsten Tagen mehr Zeit habe auf jeden Fall!
In der Arbeit läuft es, wie gesagt, echt super! Habe mehrere Vorstellungsgespräche geführt, was echt spannend war :) endlich saß ich mal auf der anderen Seite!
Wir werden auch auf einigen Messen im Herbst sein :) wird sicher toll.
 
Ansonsten hab ich ein paar Filme gesehen, bin in der Uni gewesen, habe Abendessen und Eis mit den besten Arbeitskolleginnen gegessen und bin im Kino gewesen :) hab Monsters University gesehen, wurde leider ein bisschen enttäuscht! Der war bei weitem nicht so lustig, wie der erste.
 
Heute Abend stehen Taccos auf dem Plan :) sehr schwedisch an einem Freitag! Und morgen ist endlich OKTOBERFEST!! Mein Dirndl ist am Mittwoch angekommen und ist jetzt gebügelt und fertig für morgen :) kann es gar nicht erwarten! Wir treffen uns erst bei einer Freundin und machen uns dort fertig, Haare flechten und so ;) und dann gehts ab! Ich werde bestimmt tausend Fotos machen, die ihr dann am Sonntag och Anfang nächster Woche bestaunen könnt :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela