sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Arlanda

Publicerad 2013-12-20 08:44:38 i Allmänt

Så nu sitter jag på flygplatsen och väntar på att mitt flyg ska gå om en timme :) är väldigt trött men glad! Vid 1 kom jag hem först igår och alarmet ringde kl 4 man kan alltså tänka sig hur pigg jag är :D brukar ju vilja sova i 8, 9 timmar!
Vi hade det jätte trevligt hos Linn igår, vi bakade saffransskorpor, åt tomtegröt, apelsiner och hemmagjord pizza, drack glögg, kollade på Jul med Ernst och Pluras Jul och hade riktigt kul. Efter ett tag kom Damien också :) jag hade inte kunna föreställa mig ett bättre sätt att tillbringa min sista kväll innan jag åker!! Ska bli tråkigt att jag inte kommer se alla på så länge men Jessica kommer ju ner över nyår och tiden kommer ändå gå jätte fort så jag behöver nog inte oroa mig för mycket :)


So jetzt sitze ich am Flughafen und warte drauf, dass mein Flug in einer Stunde geht :) bin total müde aber glücklich! Gestern bin ich erst um 1 Uhr nach Hause gekommen und mein Wecker hat schon um 4 Uhr geklingelt, man kann sich also vorstellen, wie ausgeschlafen ich bin ;D vorallem weil ich ja eigentlich gerne 8 Stunden oder mehr schlafe!
Wir hatten echt viel Spaß bei Linn gestern. Wir haben gebacken, hausgemachte Pizza, Orangen und Milchreis (typisch schwedisch zur Weihnachtszeit) gegessen und uns ein paar Weihnachtsprogramme angesehen. Nach einer Weile ist dann auch Damien gekommen :) ich könnte mir nicht vorstellen, dass ich meinen letzten Abend vor meinem Urlaub besser verbringen könnte!! Ein bisschen doof wird es schon, dass ich jetzt alle so lange nicht sehen werde aber Jessica kommt ja über Silvester und die Zeit vergeht mit Sicherheit total schnell, muss mir also nicht allzu viel Gedanken drüber machen, glaube ich :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela