sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

God jul :)

Publicerad 2013-12-23 17:02:20 i Allmänt

Nu är jag inne på min fjärde dag i Tyskland :) jag har slagit in alla julklappar, myst med Leo (hunden) och mammas två katter, de var lite blyga i början med nu sover de med mig varje natt och är super keliga! Annars har jag gått på promenader, bakat och ätit god mat. Min syster och hennes kille kom hit igår och de ska stanna ett tag också. Till helgen ska jag åka till Passau, där jag bodde förut, och ska träffa vänner och festa lite :)
Idag köpte vi allting vi behöver till fondue imorgon :) det ska bli super gott!
Jag önskar er alla en underbar jul. Njut av att vara med de ni älskar! 
So jetzt bin ich schon den vierten Tag hier :) ich habe alle Weihnachtsgeschenke eingepackt und mit Leo und Mamas zwei Katzen gekuschelt. Die beiden waren am Anfang ein wenig schüchtern aber jetzt schläft eine von den beiden jede Nacht bei mir und sie sind echt super kuschelig. Ansonsten habe ich Spaziergänge gemacht, gebacken und leckeres Essen gegessen. Meine kleine Schwester und ihr Freund sind gestern auch gekommen und werden eine Weile hier bleiben. Zum Wochenende werde ich dann nach Passau fahren, wo ich früher gewohnt habe, und Freunde treffen und feiern gehen :) freu mich schon total!
Heute haben wir alles eingekauft, was wir für das Fondue morgen brauchen, das wird sicher sehr lecker! 
Ich wünsche euch allen ein tolles Weihnachten :) genießt die Zeit, die ihr mit euren Lieben verbringt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela