sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Helsinki II

Publicerad 2013-12-05 13:37:38 i Allmänt

Vår mini-semester till Helsingfors var verkligen super mysig :) själva staden var ganska tråkig så det blev mest shopping. Lite kläder, smycken, julklappar och självklart godis på båten! Det var första gången också att jag var inne på en Starbucks, drack en Caramel Hot Chocolate :) 
Båtresan dit gick väldigt bra men på vägen hem var det tydligen storm så det gungade som bara den! Inte så himla kul, jag mådde illa från sekunden vi gick på båten tills jag somnade :( och även dagen efter kände jag mig lite yr på jobbet! Blir nog ingen kryssning på ett bra tag ;)
Annars hade jag det super roligt med Linn :) vi skrattade jätte mycket och pratade om tusen saker som vi måste hinna med innan jag åker hem!  


Unser Mini-Trip nach Helsinki war echt super :) die Stadt war ziemlich langweilig, also haben wir einfach viel geshoppt! Ein paar Kleider, Schmuck, Weihnachtsgeschenke und Süßigkeiten auf dem Boot :)
Das war auch das erste mal, dass ich in einem Starbucks war, ich habe eine Caramel Hot Chocolate getrunken!
Die Bootsfahrt hin war toll aber auf dem Rückweg stürmte es leider total und dadurch hat das Schiff voll geschaukelt die ganze Zeit! Echt nicht der Hammer...von der Sekunde, in der wir an Bord gingen bis ich eingeschlafen bin, war mir total schlecht und schwindelig :( und sogar am nächsten Tag hat der Boden ein wenig geschaukelt! So bald werd ich mich nicht wieder auf ein Schiff begeben ;)
Ansonsten war es echt super, wir haben total viel gelacht und über tausend Sachen geredet, die wir machen müssen, bevor ich nach Hause fahre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela