sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Christmas-Vacation

Publicerad 2013-12-19 12:27:41 i Allmänt

Så nu har jag äntligen jullov :) sorry för dålig uppdatering på sistone men det har varit mycket jobb och en massa annat. Men nu kan jag njuta av min lediga tid :) 
Jag har nästan packat klart och börjar bli jätte pirrig inför imorgon!! Det ska bli så härligt att komma hem, längtar verkligen. Jag har tyvärr ingen som kan köra mig till flygplatsen så det betyder att jag måste ta tunnelbanan vid 6 på morgonen...lär bli en kort natt :D men det spelar ingen roll, kan ju sova hur mycket jag vill när jag är framme ;)
I skrivande stund är jag på väg till Linn. Vi ska baka saffransskorpor och hon ska få sin julklapp. Jag lär ju åka hem ganska sent så då blir det att packa det sista och vänta på att alarmet ringer mitt i natten :D


So jetzt habe ich endlich Weihnachtsferien :) sorry, dass ich so wenig geschrieben habe in der letzten Zeit aber wir hatten echt viel zu tun in der Arbeit und ich hatte noch tausend andere Sachen, die ich erledigen und klären musste, bevor ich meine freie Zeit genießen kann :)
Ich bin fast fertig mit Kofferpacken und bin jetzt schon total aufgeregt! Es wird so toll, zu Hause zu sein, freue mich wirklich schon :) leider habe ich niemanden, der mich zum Flughafen fahren kann und das bedeutet, dass ich die U-Bahn um 6 Uhr nehmen muss! Wird also eine kurze Nacht werden aber egaaal! Kann ja so viel schlafen, wie ich nur will, wenn ich daheim bin ;)
Jetzt bin ich auf dem Weg zu Linn, wir werden ein wenig backen und ihr Weihnachtsgeschenk bekommt sie auch :) wahrscheinlich werde ich ziemlich spät erst nach Hause fahren und dann wird noch das Letzte gepackt und drauf gewartet, dass der Wecker mitten in der Nacht klingelt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela