sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Long worknights

Publicerad 2013-12-07 19:35:13 i Allmänt

Igår blev jag tillfrågad om jag ville jobba i garderoben i Globen och tele2 arenan och eftersom jag inte hade nåt för mig tackade ja. Hellre tjäna lite pengar och komma ut än att ligga hemma hela kvällen eller hur?!
Först stod vi i garderoben i Globen där Idol finalen var, jag smög in när Robbie Williams sjöng :) sen hjälpte vi till vid Julgalan och på slutet var vi i garderoben av Idol efterfesten. Såg några av årets deltagare och domare :) 
Jag hade jätte kul och kan absolut tänka mig att hoppa in igen då och då! Det enda som inte var så kul var vädret på vägen hem...åker man hem kl 4 på morgonen vill man inte att det ska vara snöstorm och is överallt :/ men vi överlevde som tur var! 
Idag har jag varit duktig och har städat badrummet, köket, dammsugit, dammat och tvättat. Och nu är jag och jobbar igen, denna gången är det en konsert i kyrkan. Efteråt blir det en sväng till stan med Linn och Moa :)




Gestern wurde ich gefragt, ob ich Lust habe, in der Garderobe einer großen Veranstaltungshalle zu arbeiten und weil ich eh nichts vorhatte, habe ich zugesagt. Man verdient ja lieber ein wenig Geld und hat was zu tun anstatt den ganzen Abend alleine zu Hause zu sitzen oder?! :) weil das Finale der diesjährigen Idol-Staffel war, hatte ich das Glück Robbie Williams live zu sehen und später ein paar der Teilnehmer! War lustig und ich kann mir vorstellen, da öfter mal auszuhelfen. Das einzige, was nicht so toll war, war das Wetter auf dem Heimweg. Schneesturm und Eis überall ist nicht so toll, wenn man um 4 Uhr morgens nach Hause muss :/ aber wir haben alles unbeschadet überlebt :)
Heute war ich fleißig und habe mein Badezimmer und die Küche geputzt, Staub gesaugt und gewischt und Wäsche gewaschen :) jetzt bin ich wieder am arbeiten, dieses Mal bei einem Konzert in der Kirche. Später steht dann ein Abstecher in die Stadt an mit Linn und Moa, eine ihrer Freundinnen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela