sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

bättre stämning idag :)

Publicerad 2013-02-19 19:54:26 i Allmänt

Idag känns allt mycket bättre :) det blev tyvärr lite bråk igår och därför längtade jag hem så mycket...men allting löste sig under kvällen! Och nu är jag glad som vanligt igen :) 
Är nu ääääntligen klar med tentan (tror jag i alla fall) och det känns väldigt skönt att slippa tänka på det! Imorgon bitti ska jag lämna in den och sedan jobba.
Pä kvällen ska hela (eller en del av) kursen gå och ta en tenta-öl :) det blir säkert kul! Vi får se var vi ska träffas bara...det finns många förslag. 
 
Här kommer en gullig bild som jag hittade bland några gamla:
 
 
Heute gehts mir schon wieder viiieeel besser :) Gestern gabs leider ein bisschen zu viel Streit und daher auch mein Heimweh...aber wir haben alles geklärt und jetzt ist alles wieder gut! Und ich bin wieder so fröhlich und glücklich wie immer :)
Jetzt bin ich auch eeendlich mit meinem super-anstrengendem Aufsatz fertig (glaub ich zumindest) und morgen früh geb ich den dann endlich ab! Danach werd ich arbeiten und am Abend werden mein Kurs (oder ein Teil davon, wir sind ja immerhin um die 80 Leute) uns irgendwo treffen und unsere abgegebenen Aufsätze feiern :) Das wird bestimmt lustig alle mal ausserhalb der Vorlesungen zu treffen!
Das Bild oben hab ich irgendwo zwischen meinen alten gefunden und wollte es mit euch teilen, weil die Katze so unglaublich süss ist :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela