sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Hunger Games

Publicerad 2013-02-28 16:06:00 i Allmänt

När jag fyllde år fick jag Hunger Games-böckerna av mamma :) jag blev jätte glad när jag packade upp boxen! Just nu läser jag fortfarande Hypnotisören men jag hoppas att bli klar med den till helgen att jag äntligen kan börja med den första boken ur Hunger Games trilogin. 
När vi gick på bio och kollade på första filmen visste jag inte ens att den baserade på en bok och att det fanns två till! Nu vill jag bara sträckläsa alla tre!! 
Filmen tyckte jag var super bra och därför är jag ganska säker på att böckerna kommer vara ännu bättre...det brukar ju vara så ;) 
 
Så ser boxen ut:
 
Als ich Geburtstag hatte, habe ich die Hunger Games-Triologie von Mama bekommen. Ich hab mich total gefreut, also ich die Box ausgepackt habe!
Zurzeit lese ich noch ein anderes Buch aber ich hoffe, dass ich zum Wochenende damit fertig werde und dann endlich mit dem ersten Buch aus der Triologie anfangen kann :)
Als wir uns Hunger Games im Kino angesehen haben, wusste ich nicht einmal, dass der Film auf einem Buch basiert und dass es noch zwei gibt! Jetzt will ich eigentlich nur alle drei Bücher auf einmal verschlingen :D 
Den Film fand ich echt super gut und deswegen bin ich mir ziemlich sicher, dass die Bücher noch besser sind. So ist es ja eigentlich immer ;)
Welche Bücher lest ihr gerade so? 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-28 21:02:23

Vilken bra blogg! :)

Svar: tack så mycket! :)
Sarah Studinski

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela