sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

...off to Karlstad tomorrow!

Publicerad 2013-02-14 22:06:03 i Allmänt

Imorgon ska jag och min chef åka till Karlstad på Vin & Deli mässan, vi ska sova över där och åka hem på lördag kväll. Det känns lite jobbigt att vi precis åker nu när jag ska skriva min hemtenta...men jag har i alla fall söndag, måndag och tisdag på mig att fixa det. Och så ska jag ta med mig datorn att jag kan plugga lite på tåget. Resan tar ungefär 2,5 timmar så det blir nog bra :)
Bilden är mest för alla icke-svenska läsare att de också får en uppfattning av var jag kommer befinna mig över helgen :) 
 
 
Morgen fahren also meine Chefin und ich nach Karlstad auf eine Wein & Delikatessen-Messe. Wir werden dort übernachten und dann am Samstag abend wenn alles vorbei ist, heimfahren. 
Es ist ein bisschen doof, dass wir ausgerechnet jetzt fahren, wo ich eigentlich meinen Aufsatz für die Uni schreiben sollte...aber ich hab ja noch Sonntag, Montag und Dienstag Zeit dafür. Ich werde auch nen Laptop mitnehmen morgen, dann kann ich auf der 2,5-stündigen Zugfahrt ein bisschen lernen. Also wird hoffentlich alles gut laufen :)
Das Bild oben hab ich für euch hochgeladen, damit ihr euch unegfähr vorstellen könnt, wo ich mich übers Wochenende befinden werde :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela