sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

redan söndag...schon wieder Sonntag!

Publicerad 2013-02-24 20:23:50 i Allmänt

Hej!
Idag är det redan söndag igen, helgen gick lika fort som vanligt! Men jag hann med en hel del :) Först hjälptes alla åt och städade hela huset, sen åkte Viktor och jag till hans morföräldrar och fikade där. Därifrån åkte vi till Kista för lite shopping och klippning för Viktor :) 
Jag köpte en jacka, mjukisbyxor och en hoodie, skål till min nya iPhone (jag vågar inte ha med den utan..så nu känns det safe :D ) en leksak till Donna och lite godis till ikväll :) 
Igår var jag hos Anne och Peter eftersom Simon fyller år idag! Då var det släkt-kalas där med massor tårta och kakor! Det är alltid lika kul att se dem :) 
Hoppas ni hade en trevlig helg!
 
 
Hallo :)
Leider ist ja heute schon wieder Sonntag, und das Wochenende schon wieder vorbei! Aber ich habe ziemlich viel geschafft :) Nach dem Frühstück haben wir alle zusammen geholfen und das ganze Haus geputzt, danach sind Viktor und ich zu seinen Grosseltern zu Kaffe und Kuchen gefahren. Von dort aus sind wir dann in ein Einkaufscentrum und ich habe ein bisschen geshoppt und Viktor hat sich die Haare schneiden lassen :)
Ich hab mir ne neue Jacke, einen Jogginganzug, Hüllen für mein neues iPhone (ich traue mich nicht es irgendwo mit hinzunehmen sonst :D ) und noch ein kleines Spielzeug für Donna und Schokolade für heute Abend gekauft :)
Gestern war ich zu Besuch bei Anne und Peter, weil Simon heute Geburtstag hat! Also war dort Geburtstags-Verwandtschafts-Feier angesagt mit gaaaanz viel Torte und Kuchen! Ich freu mich immer total, wenn ich alle mal wieder sehe :) 
Hoffe ihr hattet ein schönes Wochenende!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela