sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

torsdag / donnerstag

Publicerad 2013-02-14 17:45:20 i Allmänt

Hej :)
Idag började jag med hemtentan som ska vara klar på onsdag. Det verkar lite krångligt och svårt men jag klarar det säkert på nåt sätt! 
Annars gjorde jag inte så mycket...packade nästan allting inför helgen. Jag ska till Karlstad med jobbet imorgon på Vin & Deli-mässan och stanna där till lördag kväll. Det ska blir jätte kul tror jag :) 
Ja, förresten...jag unnade mig en present till mig själv igår :) det blev den nya iPhone 5 :) har inte använt den så mycket men tycker att den är super snygg och snabb! 
Längst ner ser ni en bild av min princessbakelse som jag fick på jobbet igår :) jag har världens bästa chef :)
 
 
Hej :)
Heute habe ich mit meinem Aufsatz für die Uni angefangen...der muss wirklich gut werden sonst bestehe ich den ersten "Teilkurs" in Filmwissenschaften nicht! Das ganze kommt mir noch ziemlich kompliziert und schwierig vor aber irgendwie schaffe ich das sicher :)
Dann habe ich auch noch fast alles gepackt für meine kurze Reise nach Karlstad übers Wochenende. Werde dort auf einer Wein- und Delikatessenmesse arbeiten :) Wird bestimmt lustig. Samstag abend kommen wir wieder zurück.
Dieses tolle Handy, das ihr auf dem Foto seht ist mein Geburtstagsgeschenk an mich selbst :) habs ja erst seit gestern aber ich finds soooo schön und es ist total schnell!
Und hier kommt noch ein Bild von einem kleinen Tortenstück, das ich von der besten Chefin der Welt bekommen habe, als ich gestern in der Arbeit war :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela