sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

helg - wochenende

Publicerad 2013-07-30 00:58:33 i Allmänt

Vilken fantastisk helg det har varit :)
Efter jag hade kommit hem i fredags fixade jag lite hemma. Bland annat tvättade jag äntligen...hade knappt några kläder kvar :D sen blev det myskväll hos en tjejkompis :) var dock ganska trött efter den långa bussturen så jag åkte hem tidigt och sov.
I lördags var det dags att jobba i kyrkan. Dagen gick super fort och efter jobbet gick jag vi ut och festade :) vilken kväll...det hela slutade med att jag sov 2 timmar eftersom Jessica hade glömt sin nyckel i min väska så jag fick åka hem till henne och lämna över den :D men annars blev det en väldigt lyckad natt iaf :)
Söndagen tänkte jag egentligen spendera i sängen med mycket vatten och några alvedon men till slut drog jag till Friends arenan med några kompisar och kollade på dam em-finalen mellan Tyskland och Norge! Det vart ganska spännande med två straff för Norge men Angerer var bäst helt enkelt och höll båda två!! Helt otroligt :) Det var väldigt kul att se Tyskland vinna och vi blev såklart super glada :):) Grattis tjejer!!
På kvällen blev det en mysig promenad på Djurgården med trevlig sällskap i regnet :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Was für ein tolles Wochenende ich hinter mir habe :)
Nachdem ich am Freitag nach Hause gekommen bin, hab ich erst mal ein bisschen aufgeräumt und Wäsche gewaschen...hatte kaum noch saubere Kleidung :D danach war dann ein gemütlicher Abend bei einer Freundin angesagt :) ich war aber ziemlich müde nach der langen Busfahrt, sodass ich ziemlich bald heimgefahren bin und mich hingelegt habe.
Am Samstag hab ich zuerst gearbeitet und danach sind wir weggegangen :) was für ein Abend...das Ganze hörte mit ungefähr 2 Stunden Schlaf auf, weil Jessica ihren Schlüssel in meiner Tasche vergessen hatte! Deswegen durfte ich zu ihr fahren und ihn ihr bringen :D aber ansonsten war es eine gelungene Nacht :)
Den Sonntag wollte ich eigentlich im Bett mit viel Wasser und ein paar Kopfschmerztabletten verbringen aber letztendlich bin ich mit ein paar Freunden zur Friends-Arena gefahren und hab mir das Finale der Damen-EM zwischen Deutschland und Norwegen angeschaut :) war ziemlich spannend das Ganze, vorallem mit zwei Elfmetern für Norwegen, die Angerer aber natürlich gehalten hat! Einfach unglaublich...
War echt super, Deutschland siegen zu sehen :) Herzlichen Glückwunsch!!
Abends war ein gemütlicher Spaziergang im Regen in angenehmer Gesellschaft angesagt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela