sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

home again

Publicerad 2013-07-26 14:57:41 i Allmänt

Yaaaay äntligen tillbaka i Stockholm :) har verkligen längtat efter att komma hit! Jag har saknat mitt mysiga rum, Stockholm och alla här :)
Det finns inte så super mycket att berätta om veckan som har gått. Jag har jobbat varje dag, bakat en hel del och hjälpt till på caféet med allt som behövdes göra. På kvällarna blev det oftast grillat :) riktigt gott! Efter de långa arbetsdagar orkade jag inte göra nåt så jag tog det mest lugnt.
Har äntligen börjat med en ny bok också! Det är fortsättningen till två andra som jag har läst förut, Återvändaren heter boken och är en deckare. Jag är snart klar med den och verkligen inte besviken :) den är inte riktigt lika spännande som de andra men ändå väldigt bra!
Annars försökte jag va ute i solen så mycket som bara möjligt och jag fick nog liiiite färg också tror jag :)
 
Här kommer iallafall några bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Juhu endlich zurück in Stockholm :) hab mich wirklich schon gefreut, wieder herzukommen! Hab mein gemütliches Zimmer, Stockholm und alle hier vermisst :)
Es gibt eigentlich nicht so viel über die vergangene Woche zu erzählen. Ich hab jeden Tag gearbeitet, ziemlich viel gebacken und im Café dazugeholfen, bei allem, was getan werden musste. Abends haben wir meistens lecker gegrillt :) Nach den langen Arbeitstagen, hatte ich keine Lust irgendwas zu machen und hab eigentlich nur gechillt. Hab jetzt auch endlich ein neues Buch angefangen. Das ist die Fortsetzung von zwei anderen, die ich schon gelesen habe. Ein schwedischer Kriminalroman, und ich bin wirklich nicht enttäuscht :)
Ansonsten hab ich versucht so viel wie möglich draussen in der Sonne zu sein und ein bisschen Farbe hab ich auch abbekommen glaub ich :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela