sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

sommer

Publicerad 2013-07-11 12:23:43 i Allmänt

Hej allihop :)
Allt bra med er? Jag mår toppen :) ska snart åka till Täby Centrum och köpa lite grejer som jag inte fick med mig igår på IKEA. Hur kan man inte älska IKEA?! :D älskar att vara där...det blev några kuddar, gardiner, en tvättkorg, servetter och lite annat smått och gott! Ska ta lite bilder på rummet snart så ni ser hur det har blivit. Nu är nästan allt klart :) så glad!
Början av veckan bestod mestadels av häng med kompisar, lite rosévin, jordgubbar och filmer :) riktigt mysigt!
Imorgon ska jag ut i skärgården och va där hela dagen. Ser verkligen fram emot det :) det blir nog många bilder som jag kan lägga upp i helgen!
Även fast jag är inte ledig på riktigt, känns det som semester nu och den känslan är så härlig :) njuter verkligen av allt för fullt!
Ha en bra dag :)
 
 
 
Hallo alle zusammen :)
Na, wie gehts euch? Ich bin super drauf :) fahre jetzt dann gleich nach Täby Centrum, um ein paar Sachen zu kaufen, die ich gestern bei IKEA nicht bekommen habe. Wie kann man IKEA nicht lieben?! :D einfach toll, dort zu sein...hab ein paar Kissen, Vorhänge, einen Wäschekorb, Servietten und noch ein paar andere Kleinigkeiten gekauft :) in den nächsten Tagen werde ich mal Bilder von meinem Zimmer machen, dass ihr seht, wie es eigentlich hier aussieht. Jetzt ist fast alles fertig :) bin so glücklich!
Der Anfang der Woche bestand zum grössten Teil aus Freunden zu treffen, ein bisschen Roséwein, Erdbeeren und Filme :) echt gemütlich!
Morgen ist dann ein Tagesausflug in die Schären angesagt, freu mich schon richtig drauf :) und dort werde ich bestimmt einige Bilder machen, die ich am Wochenende hier dann zeigen kann!
Obwohl ich eigentlich keine richtigen Ferien habe, fühlt es sich wie Urlaub an :) ein herrliches Gefühl! Ich geniesse wirklich alles in vollen Zügen :)
Habt einen schönen Tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela