sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

weekend

Publicerad 2013-07-08 09:45:00 i Allmänt

Min helg har varit rätt lugn, kom ju hem i fredags och då blev det pizza med en kompis på kvällen :) i lördags stod barnkalas på programmet och en mindre rolig grej...Melissa åkte nämligen hem! Väldigt tråkigt tycker jag...vi har haft det så roligt ihop och jag kommer sakna henne jätte mycket :( men vem vet...hon kanske kommer tillbaka ;)
Efter det blev det bad eller snarare sagt att ligga i solen eftersom vattnet var alldeles för kallt :D så vi bestämde oss för att åka hem, laga god mat, kolla på film och några drinkar till det :) en super bra kväll helt enkelt!
Igår jobbade jag vilket var lite trist med tanke på vädret men efter jobbet blev det mat och häng i stan :) super mysigt!
Ska jobba idag också...inte så sugen :D men det blir nog bra :)
 
 
Vaxholm
 
 
 
Mein Wochenende war ziemlich ruhig, kam ja am Freitag heim und abends ging ich dann mit einer Freundin zum Pizza-essen :) am Samstag war dann die Geburtstagsfeier von Sofia und eine Sache, die nicht ganz so lustig war...Melissa ist heimgefahren :( echt total doof! Wir haben uns so gut verstanden und ich werde sie echt total vermissen! Aber wer weiss...vielleicht (hoffentlich!) kommt sie ja wieder zurück ;)
Danach sind wir baden gefahren, oder besser gesagt wir haben uns gesonnt, weil das Wasser immer noch so kalt ist :D deswegen sind wir ziemlich bald auch heimgefahren, haben lecker Essen gekocht, Film geschaut und ein paar Drinks gemacht :) ein toller Abend einfach!
Gestern habe ich gearbeitet, ein bisschen nervig, weil es ungefähr 27 Grad und Sonne waren aber nach der Arbeit war dann Essen und chillen in der Stadt angesagt :) so gemütlich!
Heute arbeite ich wieder...juhu :D ach das wird schon!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela