sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

first times

Publicerad 2013-06-26 21:03:10 i Allmänt

Efter en lugn förmiddag igår mötte jag några kompisar från svenska kursen i stan :) först var vi på södra terrassen och sen gick vi vidare till Fotografiskas uteserverving. Det var hur skönt som helst där :) och så fick vi massor vin och gott! Det är andra gången inom kort att jag dricker rosevin och faktiskt tycker om det. Det var väldigt kul tyckte jag...ska köpa hem lite :)
 
 
Nach einem ruhigen Tag gestern, hab ich mich mit ein paar Freunden von meinem Schwedischkurs in der Stadt getroffen :) war total gemütlich, draussen zu sitzen, zu quatschen und zu trinken. Zu meiner grossen Verwohnung hat mir der Rosewein auch super geschmeckt!
 
 
 
Idag blev det lite häng i stan med två "första gånger", nämligen drack jag mjöd för första gången och så åt jag strömming också! Jag måste säga att jag blev positiv överraskad av båda. Strömmingen är absolut nånting som jag kan tänka mig att äta lite oftare :) mjöden var god också men väldigt speciell!
Nu ska det snart bli filmkväll :)
 
 
Heute standen Stockholm und zwei "erste Male" für mich auf dem Tagesplan, ich hab nämlich zum ersten Mal Met getrunken und Ostseehering gegessen! Und ich muss sagen, dass ich von beiden positiv überrascht war :) Der Hering war echt lecker und ich kann mir vorstellen, dass ich den mal öfter essen werde. Der Met war auch lecker aber ein bisschen speziell.
So und jetzt ist bald Filmabend angesagt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela