sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

homesickness...

Publicerad 2013-06-09 22:10:57 i Allmänt

Det där med hemlängtan...ja, det kommer och går. Men ibland kommer det MYCKET på en gång. Speciellt när jag vet att det finns någon hemma som skulle behöva mig väldigt mycket just nu. Precis då känner jag extra mycket hemlängtan. Efter alla mina älskade som är så långt borta. Jag vill ju bara finnas där för de som har funnits så länge för mig. Det är inte alltid lätt att bo i ett annat land. Egentligen är jag inte är så långt hemifrån. Men samtidigt känns det ibland som om jag lever på andra sidan jordklotet.
Det är såna dagar som idag som jag funderar över varför jag egentligen kom tillbaka hit?! Är det värt allt? Alla tårar och all hemlängtan? Det finns nog inget svar på den frågan...det finns dagar där jag tänker: JA, det är klart att jag gjorde det rätta. Och dagar där jag inte ens tänker på om det var rätt eller fel. Och sen finns det dagar som idag där jag bara vill boka biljetten hem nu och aldrig mer komma tillbaka och tänka på allt som har hänt.
Då tänker jag tillbaka på den dagen då jag bestämde mig för att överhuvudtaget komma hit. Var det ett smart val? Det är den stora frågan...
 
 
 
Heimweh...ja das kommt und geht. Aber manchmal ist es einfach überwältigend. Vorallem wenn ich weiss, dass es daheim jemanden gibt, für den ich da sein sollte und der mich grade sehr braucht! Genau dann ist das Heimweh am allergrössten. Dann vermisse ich alle meine Lieben, die so lange schon für mich da sind und die so weit weg sind. Es ist wirklich nicht immer leicht, in einem anderen Land zu wohnen. Eigentlich bin ich ja nicht so weit von zu Hause weg. Gleichzeitig kommt es mir manchmal so vor, als würde ich auf der anderen Seite der Erde leben.
An solchen Tagen wie heute denke ich drüber nach, wieso ich eigentlich hierher zurückgekommen bin. Ist es das alles wert?! Alle Tränen und all das Heimweh? Es gibt wohl keine wirkliche Antwort auf diese Fragen...an manchen Tagen denke ich: JA natürlich, ich hab genau das richtige gemacht! An anderen Tagen, denke ich nicht mal drüber nach, ob es die richtige Entscheidung war oder nicht. Und dann gibt es noch Tage wie heute, an denen ich einfach nur mein Flugticket buchen will und nie mehr zurückkommen oder an alles denken will, was hier passiert ist.
Dann denke ich an den Tag zurück, an dem ich mich entschieden habe überhaupt hier herzukommen. War das eine gute Wahl? Das ist die grosse Frage...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela