sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

kamera

Publicerad 2013-06-27 18:04:39 i Allmänt

Vilken seg dag idag :D ligger bara i sängen, kollar på filmer och ta det lugnt! Ska dock snart laga lite mat och så vill jag hitta på nåt ikväll.
Kollade på Gökboet igår för första gången. Vilket slut alltså... men filmen var riktigt bra och Jack Nicholson är så otroligt ung i filmen, det är ganska roligt att se honom så!
 
Jag har inte vågat använda min kamera på väldigt länge och därför har jag alltid tagit bilderna med mobilen och kvalitén på de bilderna är sådär... Men anledning varför jag inte har använt min kamera är att det alltid stog att sd-kortet inte är formaterat och då försvann alla bilder hela tiden! Nu har jag tagit tag i det hela och försökt lösa problemet och jag tror (inte helt säker) att jag kunde fixa det :):) är super glad för det!! Det betyder också att bilderna till bloggen kommer från och med nu va i bättre kvalité.
 
Och här kommer de första bilderna från mitt rum som är tagna med kameran:
 
 
 
 
 
 
Was für ein fauler Tag heute ;D ich liege nur im Bett, schaue mir Filme an und mach eigentlich gar nichts! Aber bald werd ich ein bisschen was kochen und heute abend will ich schon irgendwas machen :)
Gestern hab ich zum ersten Mal Einer flog über das Kuckucksnest angesehen. Puh was für ein Ende der Film hat...aber ich fand den echt gut. Und Jack Nicholson ist so unglaublich jung...schon ein bisschen lustig!
 
In den letzten Monaten hab ich mich nicht getraut, Fotos mit meiner Kamera zu machen und deswegen musste mein Handy herhalten. Das erklärt auch die schlechte Qualität der Bilder im Blog :(
Der Grund dafür war, dass immer die Meldung kam: Die Speicherkarte ist nicht formatiert! Und damit waren fast jedes Mal alle Bilder weg, die ich gemacht habe!
Aber jetzt hab ich mich mal hingesetzt und versucht das ganze zu lösen und es ist mir, glaube ich, auch gelungen :) bin echt super glücklich drüber!!
Und oben könnt ihr die ersten Bilder von meinem Zimmer bestaunen, die ich mit der Kamera gemacht habe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela