sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

midsommar-planer

Publicerad 2013-06-13 19:01:41 i Allmänt

Så nu är planerna för midsommar spikade också :) i år ska det bli så svenskt som det bara kan! Jag ska nämligen åka till Dalarna och fira där. Eftersom jag aldrig har firat riktigt traditionellt så jag ser fram emot det väldigt mycket! Det ska bli kul att se alla folkdräkter och en stor midsommarstång :)
Ska åka till Rättvik på midsommarafton och tillbaka på måndag antagligen! Det blir alltså en riktig svensk helg :)
 
 
 

 
So jetzt sind meine Midsommar-Pläne auch fertig :) dieses Jahr wirds so schwedisch, wie´s nur geht! Ich werde nämlich nach Rättvik fahren und dort feiern. Und weil ich eigentlich noch nie so richtig traditionell gefeiert habe, freue ich mich schon richtig drauf! Es wird super ne grosse Midsommarstange und die Volkstracht der Dalarna-Bewohner zu sehen :)
Werde am Midsommarabend (nächster Freitag) fahren und wahrscheinlich am Montag wieder zurückkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela