sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

midsommarafton

Publicerad 2013-06-25 13:55:05 i Allmänt

Som sagt, åkte vi upp till Rättvik över helgen för att fira midsommar där. Och det blev helt underbart där :) jag är så glad att jag fick en inbjudan dit och ser redan fram emot att åka dit igen!
I fredags kom vi fram på eftermiddagen och då var det dags att kolla på midsommarstångsresning för allra första gången :) trodde verkligen inte att det skulle ta så lång tid men det var kul att kolla på.
Efter det blev det riktig midsommar-mat och snaps :) jag älskade verkligen sillen! Vem hade trott det...
Vädret var väl så som det ska va på midsommar .. först var det strålande sol och supervarmt MEN sen började det blåsa och även regna! Det syns ganska bra på bilderna jag tog när midsommarstången restes! Men vi trotsade vädret och satt ute hela kvällen :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wie ich schon erzählt habe, sind wir übers Wochenende nach Rättvik gefahren um dort Midsommar zu feiern. Und es war wirklich traumhaft schön :) ich bin so froh, dass ich dorthin eingeladen wurde und freue mich schon drauf, wieder mal hin zu fahren!
Freitag nachmittag kamen wir an und dann hab ich zum ersten Mal zugesehen, wie eine Midsommarstange aufgestellt wurde. Das war vielleicht eine Prozedur...hätte nicht gedacht, dass das so lange dauert aber war echt lustig zu sehen.
Danach gabs dann richtiges Midsommar-Essen mit Lachs, Köttbullar, eingelegten Hering, Eier, Schnaps und noch tausend anderen Sachen :) wieso essen wir in Deutschland sowas nicht?! Der eingelegte Hering war einfach super lecker! Wer hätte gedacht, dass mir sowas schmeckt...
Das Wetter war wohl typisches Schweden-Midsommar-Wetter .. erst war es super warm und sonnig aber dann hat es natürlich angefangen zu regnen! Man sieht das ganz gut bei den Bildern, die ich gemacht hab, als die Midsommarstange aufgestellt wurde. Aber wir haben dem Wetter getrotzt und sind den ganzen Abend draussen gesessen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela