sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

skype

Publicerad 2013-06-28 17:17:39 i Allmänt

Jag älskar verkligen Skype :) det är en väldigt bra uppfinning tycker jag! Jag pratade med mamma i mer än 3,5 timmar idag. Det känns så skönt att kunna prata ordentligt och inte bara skriva några rader på facebook.
Det är så mycket som har hänt de senaste veckorna: flytten, midsommar och så tusen andra saker. Då är det roligt att kunna berätta lite nytt :)
 
Förutom det har jag inte gjort så mycket...håller på att göra pannkakor just nu :) ska bli gott med mat! Och snart är det dags att fixa sig i ordning och åka in till stan. Ikväll blir det nämligen bio, ska kolla på Dumma mej 2. Den första var verkligen en av de bästa animerade filmer jag sett så därför är förväntningarna höga ;)
 
Igår blev det inte så mycket annat än ännu en mysig filmkväll :) kollade på Små citroner gula. En rolig film som handlar om en tjej som trodde att hennes liv var perfekt men sen så gick allt snett och hon var tvungen att börjar om från början...känns ganska passande...hehe
 
 
 
 
 
Ich liebe Skype :) was für eine tolle Erfindung! Habe mehr als 3,5 Stunden mit meiner Mama gequatscht heute. Es ist echt toll, mal wieder richtig zu reden und nicht nur ein paar Zeilen in Facebook zu schreiben.
In den letzten Wochen ist so viel passiert: ich bin umgezogen, Midsommar und noch tausend andere Sachen. Da ist es schön, ein paar Neuigkeiten erzählen zu können :)
 
Ausser zu skypen, hab ich heute nicht so viel gemacht...bin grad dabei Pfannkuchen zu machen :) bin schon richtig hungrig!
Bald heisst es ab in die Dusche und sich fertig machen, um in die Stadt zu fahren. Heute abend steht nämlich Kino auf dem Programm: Ich - einfach unverbesserlich 2. Der erste war einer der besten animierten Filme, die ich gesehen habe, also sind meine Erwartungen schon ziemlich hoch ;)
 
Gestern ist nicht mehr viel passiert, ausser einem gemütlichen Filmeabend :) dieses Mal wurde es eine schwedische romantische Komödie, die dieses Jahr rausgekommen ist und um eine junge Frau handelt, die glaubte alles im Leben zu haben, was sie brauchte. Nur leider ging dann alles schief und sie musste nochmal bei Null anfangen...irgendwie passend oder?! hehe...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela