sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

södermalm

Publicerad 2013-06-05 21:56:13 i Allmänt

Vilken härlig dag det har varit idag :) åkte in till stan med en tjejkompis på förmiddagen och kollade runt lite och sen köpte vi en present till någon som har en väldigt speciell dag imorgon. Det blev en kruka med super fina rosor :)
 
Efter det mötte jag upp en kompis och vi gick runt på söder vid vattnet hela eftermiddagen och njöt av solen :) så himla skönt! Lite glass blev det också och jag doppade fötterna i vattnet men det var iskallt! Fattar inte att folk badade idag...:D det var så mysigt att bara gå, sitta i solen och ha det bra!
Resultatet blev såklart en solbränna i ansiktet eftersom jag inte hade solcreme med mig :D men man kan inte tänka på allt! Och det var värt det :)
 
På kvällen målade jag mina tånaglar :) nu när det är så här fint väder måste man ju kunna visa sina fötter!
 
 
 
 
 
Was für ein toller Tag heute :) bin in die Stadt gefahren mit einer Freundin am Vormittag, um ein Geschenk für Anne zu besorgen, die morgen einen speziellen Tag feiert! Wir haben einen schönen Blumentopf und Rosen dazu gefunden, die super schön waren :)
 
Danach hab ich einen Freund getroffen und wir sind den ganzen Nachmittag auf Södermalm am Wasser spazieren gegangen und haben die Sonne genossen :) das Wetter war echt super und ich hab sogar die Füsse ins Wasser eingetaucht aber es war noch total kalt! Versteh die Leute nicht, die heute schon baden waren :D ich wäre erfroren...
Das Ganze endete natürlich in einem Sonnenbrand im Gesicht, weil ich keine Sonnencreme dabei hatte :D aber man kann ja auch nicht immer an alles denken! Und das war es echt wert :)
 
Abends hab ich mir dann noch meine Zehennägel rosa angemalt :) bei dem guten Wetter muss man ja seine Füsse zeigen können ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela