sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

weekend

Publicerad 2013-06-03 20:38:59 i Allmänt

Redan måndag kväll igen...helgen går alltid för fort! I lördags jobbade jag och på kvällen åkte jag till Kista med en kompis :) först shoppade vi lite, det blev en tröja och en sjal (älskar rea!) och sen kollade vi på Fast & Furious 6. Jag tyckte att den var bra men lite överdriven (som alla andra också :D ) men inte lika bra som femman!
Igår var jag ute med barnen en hel del och vi lekte med vattenpistol och hoppade på studsmattan :) det var ju super varmt så det var skönt att vara ute och njuta av solen! På kvällen träffades alla från jobbet hos en av tjejerna för att baka. Vår chef fyllde nämligen år och vi ville fira henne lite så vi gjorde cheesecake med färska hallon :) gissa om hon blev glad idag! Den blev super god och var även väldigt enkel att göra så den kommer jag nog göra några gånger framöver :)
 
 
 
Und jetzt ist schon wieder Montagabend...die Wochenenden vergehen immer viel zu schnell!
Am Samstag hab ich erst gearbeitet und danach bin ich mit einer Freundin nach Kista gefahren, um dort ein bisschen zu shoppen, ein TShirt und Schal sinds geworden (ich liebe Abschlussverkauf!) und danach haben wir uns Fast & Furious 6 angeschaut. Der war super aber ein bisschen übertrieben (so wie alle anderen halt auch) aber nicht so gut wie der fünfte!
Gestern war ich total lange mit den Kindern draussen und wir haben mit Wasserpistolen gespielt und sind auf dem Trampolin rumgehüpft :) war super warm gestern, so um die 25 Grad und Sonnenschein! War also echt schön, draussen zu sein und die Sonne zu geniessen. Abends haben wir Mädels von der Arbeit uns bei einer Arbeitskollegin getroffen und einen Kuchen gebacken. Unsere Chefin hatte nämlich Geburtstag und wir wollten sie ein bisschen feiern, also haben wir einen Cheesecake mit frischen Himbeeren gemacht :) ratet mal, ob sie sich gefreut hat! Der Kuchen war echt lecker und super einfach zu machen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela