sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

2013-04-11

Publicerad 2013-03-29 17:41:42 i Allmänt

Så nu är det klart: den 11e april flyger jag tillbaka till Stockholm! Ser verkligen fram emot det :) även fast jag kommer sakna mina nära och kära här!
När jag har kommit fram ska det bli mycket jobb-ansökan och lägenhets-letande. Hoppas att allt går som jag vill!
Nånting som jag är väldigt tacksam för är att jag har kvar mitt jobb :) ska börjar där som vanligt igen och snart är det Lakritsfestivalen i Stockholm det betyder alltså att det kommer vara mycket att göra!
De senaste dagarna har jag spenderat med att färga/måla massor med ägg med mamma, gå långa promenader med min "lilla" Leo, har målat mina naglar med en super fin färg som jag fick när jag fyllde år, har läst klart Hunger Games trilogin och även en till bok, nämligen Eldvittnet (Kepler) som var otroligt bra! Och så har jag fixat lite inför helgen när jag ska åka till staden där jag bodde förut.
Är på mycket bättre humor sen jag har fått de goda nyheterna och så har mina jobbiga drömar äntligen slutat vilket är väldigt skönt!
Glas påsk på er :)
 
Det är färgen som jag har på naglarna just nu:
Das ist die Farbe, die ich gerade auf meinen Nägeln habe :)
 
 
So jetzt ist es beschlossen: hab meine Flug am 11. April gebucht! Freu mich echt schon :) auch wenn ich alle meine Lieben hier total vermissen werde!!
Sobald ich wieder in Stockholm bin, werden erstmal ein Haufen Bewerbungen geschrieben und Wohnungen gesucht. Ich hoffe wirklich, dass alles so läuft, wie ich mir das so vorgestellt hab.
Etwas wofür ich wirklich dankbar bin, ist, dass ich meinen Job immer noch habe :) werde also dort wie gewöhnlich wieder arbeiten und bald ist "Lakristfestival" in Stockholm und das heisst, dass es viel zu tun gibt!
Die letzten Tage hab ich ziemlich entspannt verbracht: habe um die 50 Eier mit Mama gefärbt, bin lange Spaziergänge mit meinem "kleinen" Baby Leo gegangen, hab mir meine Nägel mit ner super schönen Farbe angemalt, die ich zum Geburtstag bekommen habe, habe die Hunger Games Triologi und noch ein super spannendes schwedisches Buch ausgelesen und dann hab ich noch ein paar Vorbereitungen für mein Wochenende in Passau getroffen. Darauf freue ich mich echt schon total :):)
Bin viel besser drauf, seitdem ich die guten Nachrichten erhalten habe und meine doofen Träume haben auch endlich aufgehört...sehr angenehm!
Wünsch euch allen frohe Ostern :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela